جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3304356
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
با حضور استاندار؛

جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خراسان رضوی برگزار شد

گروه سیاسی: جلسه ستاد ارتحال امام در خراسان رضوی راحل صبح امروز با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان استان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، صبح امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل در استان با تأکید بر فعالیت استکبار برای جلوگیری از موج اسلام‌گرایی گفت: استکبار در دنیای امروز که نمونه تمام عیار آن گروهک داعش در منطقه است، تلاش می‌کند تا با کمک حامیان خود یعنی آمریکا جلوی موج اسلام‌گرایی را بگیرد.
 
رشیدیان ادامه داد: همگان شاهد آن هستیم که در سال‌های گذشته موج اسلام‌خواهی حتی در کشورهای اروپایی و غربی شدت گرفته است و کشورها با اقدامات سخت سعی کردند جلوی موج اسلام‌گرایی را بگیرند اما نتوانستند.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های نرم از سوی دشمنان گفت: یکی از فعالیت‌هایی که توسط دشمنان انجام شده و مبتکر آن انگلیس بوده است،‌ ایجاد فرق انحرافی است؛ آن‌ها در تلاش هستند با این قبیل اقدامات چهره نورانی اسلام را مخدوش کنند که در دوران امروز نیز گروه‌هایی همانند طالبان‌، القاعده و داعش که ساخته خود آمریکا و کشورهای غربی است در این راستا تلاش می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل به عنوان فرصتی برای ترویج افکار امام خمینی(ره) و احیای انقلاب اسلامی گفت: این فرصت یک فرصت مغتنم است و باید همه دستگاه‌ها در این راه مشارکت کرده و تمامی امکانات خود را برای بزرگداشت سالگرد امام راحل به کار بگیرند.

در ابتدای این جلسه نیز حجت‌الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در مشهد گفت: در روز 15 خرداد از ساعت 17:30 تا 19:30 مراسمی با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران ویژه زائران و مجاوران حرم رضوی در این بارگاه نورانی برگزار می‌شود؛ این مراسم به صورت همزمان در کلیه مساجد استان برپا خواهد شد.
 
وی با اشاره به سهمیه اعزام زائران به مرقد مطهر امام گفت: پیش بینی می‌شود امسال استقبال مردم برای حضور در مرقد مطهر امام با توجه به همزمانی 14 خرداد با نیمه شعبان افزایش یابد.
 
وی یکی از اولویت‌های جامعه در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را پررنگ‌تر دانستن فرمایاشت ایشان عنوان کرد و افزود: ما تلاش کردیم تا سخنان مختلف امام از جمله وصیت‌نامه،‌ پذیرش قطعنامه،‌ سخنرانی و … را در تیراژ بالا در اختیار آحاد مردم قرار دهیم.
 
سلطانی همچنین با اشاره به مسئله کمبود بودجه برای برگزاری مراسم‌های ویژه ارتحال امام خمینی(ره) گفت: ما سال گذشته تقاضای صد میلیون تومان بودجه کردیم که متاسفانه این بودجه به دست ما نرسید امسال نیز تقاضا می‌کنیم بودجه لازم برای برگزاری مراسم‌ها و تبلیغات فرهنگی در این خصوص به اندازه‌ای باشد که بتوانیم جبران سال گذشته را نیز داشته باشیم.
 
در ادامه حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت انجام کار مطالعاتی در خصوص برگزاری مراسم‌های سالگرد ارتحال امام گفت: ما نیازمند یک کار مطالعاتی به منظور یافتن راهکارهای جدید و شناساندن افکار امام راحل به نسل جوان هستیم.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم که این کار مطالعاتی را به یک مرکز مطالعاتی واگذار کرده تا بتوانیم برنامه‌های سال‌ آینده را مبتنی بر آسیب‌شناسی برگزار کنیم.
 
همچنین محمد آصفی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) نگاه ویژه‌ای به مسائل داشته است، گفت: متأسفانه باید گفت مراسم‌ها و اتفاقاتی که در دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد و اماکن عمومی برگزار می‌شود، در سالگرد ارتحال امام راحل رخ نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: مجموعه شورای شهر و شهرداری مشهد در خدمت سازمان تبلیغات اسلامی هستند و تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های سال‌های قبل نیز جبران شود اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پشتیبانی نرم‌افزاری را در این حوزه انجام می‌دهند.
 
در ادامه نیز سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مجموعه برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد ارتحال امام راحل گفت: برگزاری شب شعر، اعزام کاروان‌های زیارتی از اهالی فرهنگ و هنر، برگزاری مسابقه داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی و همچنین رونمایی از کتابی با عنوان سیره امام راحل از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته  است.

وی همچنین به تهیه بسته‌های فرهنگی در این حوزه اشاره کرد و افزود: در موضوع تهیه بسته‌های فرهنگی اقداماتی برابر سنوات سال‌های گذشته انجام شده اما چند سالی است که این ناراحتی و دغدغه برای ما وجود دارد که این بسته‌های فرهنگی بر اساس روال هر سال تهیه شده و کارآمدی چندانی ندارد.
 
سرابی همچنین به بیان برخی مسائل در بحث فضای مجازی و فرهنگسازی پرداخت و ادامه داد: هم‌اکنون یکی از مهمترین عرصه‌هایی که مدنظر است عرصه فضای مجازی است لذا باید یک سرمایه‌گذاری جدی در این حوزه انجام شود از این رو ضرورت دارد کمیته مستقل به عنوان کمیته فضای مجازی تشکیل شد.

captcha