آغاز ثبت‌نام دوره جدید طرح تخصصی قرائت «تالیات» در اصفهان
کد خبر: 3311191
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

آغاز ثبت‌نام دوره جدید طرح تخصصی قرائت «تالیات» در اصفهان

کانون خبرنگاران نبأ: ثبت‌نام دوره جدید طرح تخصصی قرائت تالیات ویژه نوجوانان پسر ۹ تا ۱۴ سال در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن الائمه(ع) اصفهان آغاز شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، هم‌زمان با فصل فراغت دانش‌آموزان فراخوان ثبت‌نام دوره جدید طرح تخصصی قرائت قرآن کریم «تالیات» ویژه نوجوانان پسر 9 تا 14 سال در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع)، شعبه سروش آغاز شد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) اصفهان اولین مرکز تخصصی قرائت قرآن کریم ویژه نوجوانان در استان اصفهان به جهت کشف و پرورش استعدادهای قرآنی فعالیت خود را از سال 79 آغاز کرده و تاکنون توانسته دوره‌های متعدّد آموزش تخصصی صوت ولحن را در فعالیت‌های آموزشی خود قرار دهد.

در این طرح ابتدا قرآن‌آموزان پس از ثبت‌نام و گذراندن 4چهار جلسه کارگاه آموزشی، توسط سه نفر از کارشناسان فن تلاوت مورد ارزیابی قرار گرفته و از قبول شدگان برای ثبت‌نام ترم جدید طرح دعوت می‌شود.

در این طرح قرآن‌آموزان با راهنمایی متخصصان طرح، سبک مورد علاقه خود را در یکی از سبک‌های (استاد عبدالباسط، استاد مصطفی اسماعیل، استاد شحات انور و یا استاد منشاوی انتخاب کرده و پس از تقلید حداقل 3 سوره از این اساتید که حدود 6 ترم به طول می‌انجامد وارد آموزش تطبیقی شده و قرآن‌آموز توانایی اجرا الحان روی آیات را پیدا خواهد کرد.

یادآور می‌شود، کلاس‌های قرآن‌آموزان در طول سال به صورت ترمی ادامه دارد و قرآن آموزان به غیر از کلاس‌های تخصصی صوت و لحن کلاس‌های جزءخوانی، تجوید، اذان و برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی را  تحت عنوان مکمل‌های طرح می‌گذرانند.

یدالله توکلی

captcha