مداحان یادآوران ذکر خدا هستند/ نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم
کد خبر: 3312373
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
آیت الله اراکی:

مداحان یادآوران ذکر خدا هستند/ نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم

گروه سیاسی: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مجاز نیستیم از فضاهایی که موجب ناراحتی اهل سنت می‌شود و یا اینکه موجب دشمنی میان شیعه و اهل سنت می‌شود استفاده کنیم زیرا با این کار آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط‌عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع روز دوشنبه، 18 خردادماه در دیدار با جمعی از مداحان با بیان اینکه قرآن ذکر است، اظهار کرد: بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده، خداوند تعالی قرآن کریم را به ذکر تعبیر کرده است و علاوه بر این خداوند، یاد رسول اکرم(ص) و یاد اهل بیت(ع) را نیز عین ذکر توصیف کرده است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بخشی از شخصیت رسول اکرم(ص) است، اظهار کرد: چون هویت رسول الله(ص) ذکر است یاد اهل بیت(ع) نیز عین ذکر است.

دبیرکل مجمع با اشاره به اینکه مداحان یادآوران ذکر خدا هستند، گفت: یکی از افتخارات مداحان که در میان اهل دین به ذاکران شناخته می‌شوند، این است که ذاکر ذکر خدا هستند.

وی با بیان اینکه مداحان با ذکر اهل بیت(ع) ما به یاد خدا می‌اندازند، اظهار کرد: ذکر اهل بیت(ع) ذکر خداست زیرا دل‌ها را به یاد خدا می‌اندازد.

دبیرکل مجمع در ادامه با بیان اینکه ما در مجمع جهانی تقریب به دنبال این نیستیم که شیعه سنی شود و یا سنی شیعه شود، اظهار کرد: ما تأکید داریم که اولاً نقاط مشترک میان شیعه و اهل سنت بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است و ثانیاً ما می‌خواهیم رفتار ائمه اطهار(ع) را نسبت به اهل سنت انجام دهیم.

آیت‌الله اراکی افزود: ما در مجمع جهانی تقریب به دنبال این هستیم که جامعه اسلامی زیر پرچم اسلام، رسوالله(ص) و اهل بیت(ع) قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: حساب داعش و تکفیری‌ها از اهل سنت جداست و عامه اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند.

آیت‌الله اراکی تأکید کرد: مجاز نیستیم از فضاهایی که موجب ناراحتی اهل سنت می‌شود یا اینکه موجب دشمنی میان شیعه و اهل سنت می‌شود استفاده کنیم زیرا با این کار آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم.

captcha