برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3313791
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
در جوار حرم رضوی صورت می‌گیرد؛

برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی ۲۴ خردادماه در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز، 23 خردادماه در نشست خبری با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: این همایش یک روزه 24 خردادماه در پردیس شهید بهشتی مشهد در راستای تحقق بند ۲۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن در آموزش و پرورش و همچنین در راستای تمرکززدایی و توسعه مشارکت‌ها که جزو اولویت های آموزش و پرورش هستند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با دو هدف ترویج رفتارهای عقلانی اقتصادی و توجه به شکوفایی ظرفیت‌های درونی و بیرونی اقتصادی آموزش و پرورش، برگزار می‌شود، افزود: چهار کارگروه در این همایش در نظر گرفته شده است که در این زمینه از ۱۰۵ مقاله علمی ارسال شده، ۱۹ مورد آن در همایش ارائه می‌شود و ۲۴ مورد آن در قالب پوستر به نمایش درمی‌آید.

حسینی به محورهای همایش اشاره و بیان کرد: نقش انجمن‌های مردم نهاد در توسعه اقتصاد آموزش و پرورش، برون‌سپاری فعالیت‌های آموزش و پرورش و ملاحظات پیرامونی آن، چالش‌ها و فرصت های اقتصاد مقاومتی در اقتصاد آموزش و پرورش، کاهش قیمت تمام شده در آموزش و پرورش همراه با افزایش بهره‌وری از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای همایش می‌توان به زمینه و راهکارهای توسعه مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش و آثار آن، راهبردها و راهکارهای تقویت و گسترش سایر نهادها و سازمان‌ها در قبال آموزش و پرورش، شناسایی و احیای ظرفیت‌های موجود درون‌دستگاهی در جهت تقویت و توسعه اقتصاد اموزش و پرورش اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری از برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه آینده در تمامی شهرستان‌های استان سخن گفت و ابراز کرد: در این نمایشگاه قرار است برترین‌های استان معرفی شده و در یک نمایشگاه کشوری ارائه شوند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: استیضاح و پاسخ خواستن از وزرا حق طبیعی نمایندگان مردم در مجلس است، درحال حاضر که استیضاح وزیر منتفی شده است ولی باید توجه داشت بیشترین استیضاح و سؤال در مجلس در طول دوران انقلاب اسلامی از وزرای آموزش و پرورش بوده که این نشان می‌دهد جامعه حساسیت زیادی به این بخش دارد.

حسینی با بیان اینکه اختصاص بیش از چهار هزار و 850 میلیارد برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در شرایط بحران مالی دولت نشان از توجه به این بخش است، عنوان کرد: حقوق نابرابر بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی  یکی از مواردی است که معلمان به آن اعتراض کرده‌اند.

وی، رشد بی‌رویه آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های موجود دانست و بیان کرد: در سال 93 شاهد رشد 372 درصدی کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نسبت به سال 92 بودیم که در این راستا تاکنون 440 هزار دانش‌آموز، 243 هزار نفر از والدین و 30 هزار نفر از کارکنان مدارس در کارگاه‌های آموزشی دفاع در برابر آسیب‌‌های اجتماعی شرکت کردند.

captcha