فعالیت بخش «قرآن و فرهنگ اسلامی» در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3314853
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹
برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد؛

فعالیت بخش «قرآن و فرهنگ اسلامی» در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد علاوه بر بخش بین‌الملل، بخش قرآن و فرهنگ اسلامی نیز به همت جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة نمایندگی مشهد فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی چندی پیش در گفت‌وگو با ایکنا اعلام کرده بود برگزاری بخش بین‌المللی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل از مهمانان خارجی نمایشگاه تهران استفاده می‌شده است، بیان کرد: ما با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شعبۀ خراسان رایزنی‌هایی داشته‌ایم که آن‌ها هم در حال تلاش هستند تا مهمانان خارجی را به نمایشگاه امسال دعوت کنند.

سرابی با اشاره به اینکه دعوت تعدادی از فعالان قرآنی سایر کشورها به نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد کار سختی نیست، افزود: ما به دنبال این هستیم تا مهمانان مؤثر به نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد دعوت شوند و زمینۀ تعاملات و گفت‌وگو بین کشورها را هم فراهم کنند.

در این راستا و پس از مشخص شدن بخش‌های مختلف نمایشگاه، شاهد اختصاص یک بخش به بخش بین‌الملل دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بودیم.

در این زمینه سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه ابهام در برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، به جهت مالی بوده که این مشکل رفع شده است، گفت: در دهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، بخش بین‌الملل فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان فعال است، افزود: امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد علاوه بر بخش بین‌الملل، بخش قرآن و فرهنگ اسلامی نیز به همت جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة نمایندگی مشهد فعالیت می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلف در دبیرخانه و ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد انجام شده است، قرار گرفتن زمان این نمایشگاه در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان را از نقاط قوت نمایشگاه امسال برشمرد.

وی همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در نمایشگاه امسال را یکی دیگر از نقاط قوت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت امسال مشهد عنوان کرد و افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه در هفتۀ دوم ماه مبارک رمضان قرار گرفته است که با توجه به نشاط و شادابی بیشتر در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان، زمینۀ استقبال بیشتر از این نمایشگاه فراهم شده است.

captcha