کلنگ ساخت مؤسسه قرآنی جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت‌(ع) در کنگان به زمین خورد
کد خبر: 3316458
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
با حضور نابغه قرآنی کشور؛

کلنگ ساخت مؤسسه قرآنی جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت‌(ع) در کنگان به زمین خورد

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی مراسمی کلنگ ساخت مؤسسه قرآنی جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در کنگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی و جمعی از مسئولان شهرستان، در مساحت ۲۵۰ متر مربع به زمین خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در این آئین که روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) کشور، نابغه قرآنی عصر حاضر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی، عباس جمشیدی، فرماندار کنگان، حجت‌الاسلام موسی احمدی، نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام عبدالحسین شیخی، مدیر مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) استان بوشهر و جمعی از مسئولان شهرستان، کلنگ ساخت مؤسسه قرآنی موسسه جامعة القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) شعبه کنگان به زمین خورد.

امسال، شعب قرآنی به تعداد 800 مؤسسه افزایش می‌یابد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، رئیس مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل البیت (ع) کشور در آئین آغاز ساخت شعبه کنگان در مصلای جمعه این شهر با بیان اینکه با اضافه شدن بیش از ۵۰ شعبه تا پایان سال جاری در نقاط مختلف کشور ، تعداد شعب قرآنی ما به بیش از ۸۰۰ موسسه خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به ارتباطی که با طلاب 90 کشور برقرار کرده و آموزش های لازم را به آنها ارائه داده ایم، مؤسسه ما جهانی شده و مؤسسات زیرمجموعه ما نیز در مراکز اسلامی – قرآنی کشورهای مختلف جهان فعالیت می کنند و در همین زمینه بیش از 30 عنوان کتاب در حوزه قرآن به چندین زبان رایج، ترجمه شده است.

تحقق منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب نیازمند عزم همگانی است
وی در پایان به دغدغه های رهبری در ارتباط با آموزش قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تحقق مطالبات تخصصی و منویات معظم له در حوزه قرآن نیازمند عزمی همگانی است.

رئیس موسسه جامعة القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) کشور با اشاره به اینکه بیش از 100 شعبه در خارج کشور مشغول به فعالیت تخصصی قرآنی است، ابراز کرد: آشنایی خردسالان با علوم قرآنی یک ضرورت است و لازم است تا خردسالان با هدایت والدینشان با علوم قرآنی و روایات و احادیث اهل بیت(ع) آشنا شوند و باید خردسالان در سنین سه تا چهار سالگی با آیات قرآن کریم، صلوات و سیره ائمه(ع) و انبیاء آشنا شوند که این مهم در مسئله آموزش اعتقادات گنجانده شده است.

توجه والدین به علوم قرآنی موجب توسعه فرهنگ قرآنی می‌شود

این حافظ قرآن با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) در مورد علوم قرآنی، تصریح کرد: امام جعفر صادق(ع)، رئیس مذهب شیعه در روایتی از آموزش علوم قرآن کریم به خردسالان می فرمایند«از علوم و دانش امامان معصوم(ع) به فرزندانتان آموزش دهید» و در برخی از روایات دیگر نسبت به آگاهی فرزندان درباره علوم و فنون قرآن اشاره شده است که توجه والدین به این امر منجر به توسعه فرهنگ قرآنی می شود.

نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به وجود جنگ نرم برای ریشه کن شدن دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: هم اکنون با جنگ نرم توسط دشمنان اسلام مواجه هستیم که این مهم همراه با انیمیشن ها، کتاب و کارتون صورت می گیرد؛ باید در خانواده ها قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) نهادینه و فرهنگ سازی شود.

دولت در کمک به حوزه های فرهنگی و قرآنی مصمم است
عباس جمشیدی، فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی ها از فضاهای فرهنگی استفاده بهینه شود، گفت: معتقدم در ساخت و ساز مراکز دینی و فرهنگی باید بگونه ای طراحی گردد که در این فضاها محلی برای کسب درآمد جهت اداره آن مراکز و یا موسسات پیش بینی شود و دولت مصمم به کمک در حوزه های دینی و فرهنگی بویژه قرآن است.

فعالیت های قرآنی مصداق بارز جهاد فرهنگی است
فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه کارها و فعالیت های قرآنی مصداق بارز جهاد فرهنگی است، افزود: اگر مراکز دینی و فرهنگی ما خود بتوانند منبع مالی، مانند احداث مغازه تجاری در کنار ساختمان برای خود ایجاد کنند، می توانند در حوزه مالی بخش قابل توجهی از مشکلات خود را مرتفع نمایند.

فعالیت 14 مؤسسه و خانه قرآنی در کنگان

آمنه بحرانی، مدیر جامعة‌القرآن الکریم و اهل البیت (ع) شعبه کنگان نیز در این مراسم از حمایت امام جمعه، نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و بویژه شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان قدردانی و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با همت مردم و مسئولین موسسه ای چند منظوره با رویکرد قرآنی در دو طبقه احداث شود.

آمنه بحرانی با بیان اینکه در حال حاضر 14 مؤسسه، جامعة‌القرآن و خانه قرآنی زیر نظر ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان کنگان فعالیت می کنند، افزود: خانه قرآن حضرت رقیه (س) در دو مقطع خردسالان که شامل رشته‌های حفظ موضوعی و روخوانی و بزرگسالان شامل رشته های مفاهیم قرآن و تجوید در فصل فراغت تابستانی از علاقمندان ثبت نام به عمل می آورد و مهلت ثبت نام تا ۲۵ خرداد ماه ساعت ۹ تا ۱۲ صبح است که در مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا (س) بندر کنگان انجام می‌شود.

در پایان از فعالان و افتخار آفرینان و خیّرین قرآنی کنگانی توسط مسئولان محلی تجلیل شدند.

اهدای زمین 250 متر مربع جهت ساخت شعبه قرآنی کنگان
یادآور می‌شود، این مؤسسه در زمینی به مساحت 250 متر مربع توسط شورای اسلامی و شهرداری کنگان جهت ساخت چندمنظوره این مؤسسه با رویکرد قرآنی اهدای شده است؛ که کلنگ آغاز عملیات اجرایی و ساخت این موسسه قرآنی مدیر جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) شعبه کنگان توسط نابغه قرآنی کشور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد حسین طباطبایی مشهور به علم‌الهدی‌، به زمین زده شد.

captcha