تحمیل صلح امام حسن(ع) به ملت ایران، کربلایی دیگر را رقم خواهد زد
کد خبر: 3319648
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
خطیب جمعه بردسکن بیان کرد:

تحمیل صلح امام حسن(ع) به ملت ایران، کربلایی دیگر را رقم خواهد زد

گروه سیاسی: امام جمعه بردسکن گفت: اگر دشمنان نظام و اسلام بخواهند حادثه صلح امام حسن مجتبی(ع) را بر ملت ایران تحمیل کنند، مردم مقتدر و با ایمان ایران نیز حادثه و حماسه عظیم کربلا را برای دشمنان رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محرم مصوری، امام جمعه موقت بردسکن در خطبه‌های نماز جمعه امروز پنجم تیرماه این شهرستان گفت: اگر دشمنان نظام و اسلام بخواهند حادثه صلح امام حسن مجتبی(ع) را برملت ایران تحمیل کنند، مردم مقتدر و با ایمان ایران نیز حادثه و حماسه عظیم کربلا را برای دشمنان رقم می‌زنند.

حجت‌‌الاسلام مصوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، ولی فقیه بر وحدت ملی در مسله هسته‌ای تأکید فراوان کرده‌اند که برای تحقق این امر لازم است مسئولان در حول محور هسته‌ای همدل و همزبان باشند.

توافق خوب؛ در نظر گرفتن خون شهدا و حقوق ملت ایران

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای به دنبال توافق خوب بوده و در مقابل نیز با توافق بد مخالف است، ابراز کرد: توافق خوب بدین معنا است که خون شهدا و حق و حقوق ملت ایران در نظر گرفته شده باشد.

امام جمعه موقت بردسکن همچنین به خطوط قرمز هسته‌ای اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب حرف‌ها و سخنان خود را به دور از هرگونه پنهان‌کاری مطرح و تذکرات لازم را به مسئولان گوشزد می‌کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که ملت از موضوع هسته‌ای خسته شده است، ابراز کرد: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم همه کمبودها و تجهیزات نظامی توانست با استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان پیروز شود و امروز نیز مردم با همان روحیه در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت خواهند کرد و زیر بار ظلم نخواهند رفت.

حجت‌‌الاسلام مصوری ادامه داد: اگر دشمنان نظام و اسلام بخواهند حادثه صلح امام حسن مجتبی(ع) را بر ملت ایران تحمیل کنند، مردم مقتدر و با ایمان ایران نیز حادثه و حماسه عظیم کربلا را برای دشمنان رقم خواهند زد.

قوه قضائیه در حوزه اجرا با مجرمان، ضعف قانونی دارد

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، بیان کرد: قوه قضائیه یکی از دستگاه‌های موفق در انقلاب است اما در حوزه اجرا با مجرمان ضعف قانونی دارد که باید در این امر بازنگری صورت گیرد.

امام جمعه موقت بردسکن با بیان اینکه دستگاه قضا پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب نباید ضعف قانون در اجرای احکام داشته باشد، عنوان کرد: خانواده‌ها نباید برای هر موضوعی به دستگاه قضا مراجعه کنند زیرا این امر باعث افزایش ورودی پرونده‌های جزئی به این سازمان مهم می‌شود.

وی به کاهش ورودی پرونده‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: برابر آمارهای اعلام شده آمار طلاق در شهرستان بردسکن کاهش یافته است.

ماه رمضان، پادگان آموزشی عملی برای بندگان است

حجت‌الاسلام مصوری ماه رمضان را پادگان آموزشی عملی برای بندگان خدا دانست و گفت: شکوفا شدن استعدادهای درونی انسان، به خود باوری رسیدن و نظم و انضباط از مهم‌ترین پیام‌های ماه رمضان است، همچنین نتیجه روز‌ه‌داری مومنان در ماه بهار قرآن تقوا عنوان می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه ارزش‌ها، ماه مغفرت الهی و توجه به ندبه و غفران است، ابراز کرد: اول ماه رمضان رحمت، میانه این ماه، مغفرت و پایان این ماه نیز، پاداش است؛ فرارسیدن عید سعید فطر نیز انسان را به فطرت خویش باز می‌گرداند.

امام جمعه موقت بردسکن یکی دیگر از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را نزول قرآن در این ماه دانست و اضافه کرد: ارزش و برکت ماه مبارک رمضان، به نزول قرآن است، از این رو ارزش انسان‌ها به نفوذ قرآن در جان و دل آن‌ها است که باید بتوانیم این ارزش را در حوزه فکر و اندیشه عملیاتی کنیم.

حضرت خدیجه(س)؛ الگویی مناسب برای زنان و مادران امروز

وی به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) نسبت به همسر و فرزندانشان بسیار متعهد بوده‌اند، از این رو زنان و مادران امروز ما می‌توانند وفاداری ایشان را الگویی مناسب برای زندگی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام مصوری با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در راستای ترویج، تبلیغ و دفاع از دین مبین اسلام زحمات زیادی را متحمل شده‌اند، افزود: خداوند به پاداش زحمات این حضرت برای تبلیغ دین، حضرت فاطمه(س) را به او هدیه کرده است.

امام جمعه موقت بردسکن همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و هفته اکرام و ایتام، اظهار کرد: کرامت امام حسن مجتبی(ع) همواره زبانزد بوده است، از این رو ایشان را به کریم اهل بیت(ع) لقب داده‌اند. 

وی همچنین با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: متأسفانه مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمان‌سوز در هرکجا که نفوذ پیدا کرده، باعث متلاشی‌شدن کانون گرم خانواده‌ها شده است.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: متولیان فرهنگی باید در حوزه پیشگیری و نسبت به آگاهی‌بخشی خانواده‌ها و اطلاع‌رسانی در این زمینه بکوشند، همچنین در مقابل نیز مشارکت خانواده‌ها می تواند در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر مؤثر واقع شود.

captcha