افتتاح هنرستان گردشگری پیرامون حرم جهت گردشگری زیارت
کد خبر: 3338865
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

افتتاح هنرستان گردشگری پیرامون حرم جهت گردشگری زیارت

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بزودی هنرستان گردشگری پیرامون حرم جهت گردشگری زیارت افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز، 13 مردادماه در نشست خبری این اداره که در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امسال در طرح هجرت از 47 منطقه و ناحیه استان دو هزار و 302 دانش‌آموز به  382 واحد خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان این که اجرای طرح هجرت 44 میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی برای آموزش پرورش داشته است اظهار کرد: نخستین هنرستان گردشگری ویژه زائران پیرامون حرم بزودی در جهت گردشگری زیارت افتتاح می شود.

حسینی  با اشاره به اینکه این هنرستان در 6 هزار و 380 مترمربع در 6 طبقه و بیش از هشت هزار متر زیربنا قرار است ساخته شود، افزود: این هنرستان دارای  18 کلاس 6 کارگاه 3 کتابخانه و 14 آزمایشگاه سه سالن آمفی تئاتر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ویژگی‌های مهم این هنرستان پذیرش 720 زائر عنوان کرد و بیان کرد: یکی دیگر از پروژه عظیم آموزش و پرورش خراسان رضوی برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام اجرای خواهد کرد ساخت هتل عظیم فرهنگیان است.

وی با بیان  این هتل در متراژ 22 هزار متر مربع و 11 طبقه قرار است ساخته شود گفت:  تاکنون 60 درصد ساخت فیزیکی این ساختمان پیشرفته است که با تأمین شدن بودجه این هتل به زودی افتتاح خواهد شد.

حسینی ابراز کرد:  سوم شهریور ماه امسال اولین آموزشگاه انرژی هسته‌ای در مشهد به متراژ دو هزار و 700 مترمربع افتتاح با حضور معاون هسته ای کشور افتتاح می‌شود.

وی  با بیان اینکه آموزشگاه هسته ای تنها در تهران قرار دارد و این اولین آموزشگاه هسته ای کشور است که در یک شهرستان افتتاح می شود، یادآور شد: بودجه ساخت این مدرسه که در خیابان فلسطین 26 توسط وزارت خانه انرژی هسته‌ای کشور تخصیص یافته است و قرار است تا یک سال و نیم دیگر شود و در اختیار آموزش و پرورش  خراسان رضوی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که بخش آوایی سی و سومین مسابقات قرآن،‌عترت و نماز دانش آموزی کشوردر مشهد برگزار می شود، اظهار کرد: مسابقات قرآن،‌عترت و نماز دانش آموزی کشور هر سال در دو بخش پژوهشی و آوایی برگزار می شود که امسال بخش پژوهشی در شیراز برگزار شد  و خراسان رضوی  توانست با فاصله بسیار زیاد مقام اول کشور را کسب نماید.

وی با بیان این که رویکرد نظام آموزش و پرورش رسیدن به سند بنیادین تحول، که همان حیات طیبه است، ادامه داد: ما در بخش‌های شش گانه که در سند تحول آمده توانسته ایم مقام خوبی را کسب نمایم.

حسینی عنوان کرد: به عنوان مثال می توان به بحث شناختی اعتقادی اشاره کرد که در استان ما، 15 هزار دانش آموزش در طرح  موضوعی حفظ قرآن شرکت کردند و همچنین حضور حداکثری دانش آموزان در طرح امام‌شناسی و عملی شدن صد درصد آموزش نماز در مدارس ابتدایی عملی شده است.

وی اظهار کرد: 9 هزار گفتمان دینی در مدارس استان برگزار شد  از دیگر برنامه سند بنیادین تحول است که ما در این بخش رتبه اول کشوری را به دست آورده‌ایم، ما در سنجش امتحانات نهایی از 100 نمره توانسته‌‌ایم 100 نمره را کسب کنیم که در این تاریخ آموزش پرورش کشور بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: سی و دومین مسابقات سراسر ورزشی دانش آموزان دوره ابتدای و دوره اول متوسطه از 14 مرداد ماه برگزار می شود که برای تکریم شهدا در افتتاحیه این برنامه رژه ورزشکاران با تمثال شهدا هر استان برگزار خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: شهریور امسال همکاری آستان قدس رضوی و خیرین حدود 500 الی 600 زیارت اولی به مشهد مقدس سفر سه روزای خواهند داشت و آموزش پرورش میزبان این زیارت اولی ها از سراسر کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: قدم تا حرم نیز از طرح های دیگر است که آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرا خواهد شدکه از قدمگاه تا مشهد دانش آموزان به صورت پیاده به حرم رضوی مشرف خواهند شد.

captcha