جشن آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان شکوفه در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3366340
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

جشن آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان شکوفه در حرم رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی و پیش‌دبستانی همزمان با ۳۱ شهریورماه، روز شکوفه‌ها و غنچه‌های دانش‌آموز با برگزاری جشنی در حرم رضوی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، امروز، 31 شهریورماه جشن آغاز سال تحصیلی ویژه پایه اول ابتدایی و پیش‌دبستانی، دانش‌آموزان مشهد مقدس و منطقه تبادکان با حضور عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دایره الهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بنابر این گزارش این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی صورت گرفت و در ادامه پخش سرود جمهوری اسلامی، صلوات خاصه امام رضا(ع) را علیرضا جنتی دانش‌آموز شکوفه قرائت کرد.

در ابتدای این مراسم سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه برای پیاد‌ه‌کردن رفتارهای دینی در زندگی دانش‌آموزان کلید واژه‌ای به نام قنات تعریف شده است، افزود: اجزای این کلید واژه شامل قرآن، نماز، امام‌شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

وی اظهار کرد: 400 نفر از دانش‌آموزان کلاس اولی نواحی هفت گانه مشهد و منطقه تبادکان به نمایندگی بیش از 116 هزار دانش‌آموز کلاس اولی خراسان رضوی و هزاران دانش‌آموز ابتدایی کشور در جشن شکوفه ها در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی حاضر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان شکوفه و غنچه حاضر در حرم رضوی با بیان اینکه ماه مهر را با شما در کنار حرم امام رضا(ع) آغاز کرده‌ایم، افزود: ما اینجا آمده‌ایم تا درس و مشق و مدرسه را از کنار حرم علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه در این مراسم دانش‌آموزان پایه هفتم تحت عنوان «غنچه ها» حضور دارند، گفت: اجرای برنامه های متناسب توسط مجریان توانمند آستان قدس رضوی روز خاطره انگیز و به یاد ماندنی را برای دانش آموزان رقم زد.

حسینی برای دانش‌آموزان چند سؤال طرح کرد و از آنان خواست تا پاسخ آن را بدهند و در کنار آن هدایایی نیز به آنان اهدا کرد.

در ادامه دانش‌آموزان یک صدا و هم نوا با عمو روحانی زمزمه رضا غریب‌الغربا را سر دادند و سرود «غرق نور است و طلا گنبد زرد رضا(ع)» را زمزمه کردند و در انتهای این مراسم میثاق‌نامه دانش آموزان پایه اول ابتدایی قرائت شد و این نونهالان در کنار حرم امام رضا(ع) و با توسل به خدا سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

captcha