پاسخگو نبودن عربستان در برابر فاجعه منا به معنای تکرار فجایع مشابه است
کد خبر: 3443875
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸
میرگلوبیات:

پاسخگو نبودن عربستان در برابر فاجعه منا به معنای تکرار فجایع مشابه است

گروه سیاسی: عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: تاکنون آل‌سعود نشان داده است که در قبال فاجعه منا پاسخگو نیست اما باید تلاشمان را بیشتر کنیم، در همین راستا در حال پیگیری کمیته حقیقت‌یاب هستیم، در غیر این صورت باید منتظر تکرار پیامدهای مشابهی باشیم.

شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به عظمت مرم ایران در گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی گفت: خداوند متعال در وجود ما نیرو و انرژی قرار داده که اگر با علم، ایمان و بصیرت تجهیز شود می‌توانیم به قله‌های رفیع‌تری برسیم.

نماینده مردم ساوه در خانه ملت ادامه داد: سیزدهم آبان با وجود جوانان به سر منزل مقصود رسید، علم، ایمان و بصیرت با هدایت رهبری می‌تواند ما را در مقابل شیطان بزرگ پیروز کند، امیدواریم با بصیرت بتوانیم از حضرت ابوالفضل(ع) درس تبعیت محض از ولی‌فقیه را یاد بگیریم.

میرگلوبیات افزود: با روحیه پیروی از ولی‌فقیه می‌توانیم در مقابل عوامل بیگانه همچون داعش و تکفیری‌ها و با وجود نیروهایی چون جوانان پیروز همیشگی باشیم.

وی با اشاره به ایام اربعین جان‌باختگان حادثه منا گفت: بنده اعتقاد دارم کمیته حقیقت‌یاب باید تشکیل شود تا با بررسی دقیق‌تر موضوع و پاسخگو قرار دادن آل‌سعود به نتایجی برسیم تا بتوانیم برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم تا جان حجاجمان در طول سفر معنوی حج در امنیت کامل باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: تاکنون آل‌سعود نشان داده است که پاسخگو نیست اما باید تلاشمان را نسبت به گذشته بیشتر کنیم و در همین راستا در حال پیگیری تشکیل کمیته حقیقت‌یاب هستیم تا در نهایت بتوانیم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم چرا که حجاج در سال‌های آینده باید در امنیت کامل به سفر حج مشرف شوند در غیر این صورت باید منتظر تکرار پیامدهای مشابه و ناگواری باشیم.

میرگلوبیات در پایان تأکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید اجازه دهیم این فاجعه به دست فراموشی سپرده شود، موظفیم از طرق مختلف از جمله، برگزاری یادواره، یاد و خاطره آن عزیران را زنده نگه داریم و با یادآوری در سال‌های پیش رو اجازه ندهیم این حادثه تلخ فراموش شود.

captcha