مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی، گسترش و بسط عدالت در جامعه است
کد خبر: 3453853
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی، گسترش و بسط عدالت در جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی گسترش و بسط عدالت در جامعه است و در این زمینه وکلا، مشاوران و کارشناسان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره مرکز امور وکلا، مشاوران و کارشناسان ماده 187 در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به شأن و جایگاه دستگاه قضایی، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی گسترش و بسط عدالت در جامعه است و در این زمینه وکلا، مشاوران و کارشناسان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مظفری رعایت شرع و قانون را از مواردی دانست که باید مورد توجه مشاوران قرار گیرد و گفت: تنها درخواست افکار عمومی و دستگاه قضایی رعایت حفظ شئونات اسلامی، الزامات شرعی و قانونی توسط وابستگان به دستگاه قضایی است و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دیدار عمومی مسئولان قضایی با مردم اظهار کرد: یکی از محاسن این دیدارها انعکاس بی‌واسطه و واقع‌گرایانه مشکلات در حوزه حقوق و قضا به مسئولان است و از این طریق مردم نحوه رفتار و برخورد مسئولان، وکلا، مشاوران و کارشناسان را منعکس می‌کنند که در بسیاری از موارد نکات لازم پیگیری و در صورت وجود تخلف برخورد قانونی نیز انجام می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: وکلا، کارشناسان و مشاوران باید به‌دنبال حق و روشن شدن واقعیت باشند و در این مسیر ارائه دفاعیات شرعی و قانونی و لوایح تخصصی و مستند به قانون و شرع باید به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی یکی از سیاست‌های دادگستری استان را اعمال نظارت مستمر و مؤثر بر کلیه عملکردها دانست و افزود: مرکز امور مشاوران نیز باید از هر لحاظ بر حسن انجام امور و رفتار و عملکرد اعضای خود نظارت داشته و ضمن برخورد با تخلفات، نقاط قوت مرکز را تقویت کند.

مظفری ضمن تشریح سیاستهای کلان دستگاه قضایی بر لزوم پایبندی آحاد جامعه به ویژه وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی بر شرع و قانون تأکید کرد.

در این دیدار علی غفوری، رئیس هیئت‌مدیره مرکز امور مشاوران ماده 187 خراسان رضوی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز از جمله تقویت بنیه علمی اعضا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارتقای تعامل با بخشهای مختلف قضایی، اعزام وکلای معاضدتی و انجام بازرسی‌های تخصصی ارائه کرد.

captcha