طرح آموزش تفسیر نهج‌البلاغه در 110 مسجد کاشمر اجرایی می‌شود
کد خبر: 3469106
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

طرح آموزش تفسیر نهج‌البلاغه در 110 مسجد کاشمر اجرایی می‌شود

گروه اندیشه: امام‌جمعه کاشمر از برگزاری طرح آموزش تفسیر نهج‌البلاغه در 110 مسجد کاشمر و حومه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در راستای تداوم اجرای طرح آموزشی تفسیر نهج‌البلاغه در 110 مسجد خراسان رضوی که هم‌اکنون در حال برگزاری است، سه‌شنبه، 29 دی‌ماه در دفاتر ائمه جمعه دو شهرستان کاشمر و تربت‌حیدریه جلساتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در جلسه نخست که در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه کاشمر برگزار شد، حجت‌الاسلام قاسمعلی مجیدی، رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر، مبلّغان مساجد مربوطه و  محمدرضا اشکذری، مسئول کانون گل‌های فجر خراسان حضور داشتند.                

در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام قاسمعلی مجیدی، رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر به بیان اهداف این طرح پرداخت و در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کانون گل‌های فجر خراسان توسط مسئول کانون گفته شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه کاشمر ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: از اینکه در جلسه‌ای که مزین به نام و کتاب امیرالمؤمنین(ع) است حضور دارم بسیار خرسندم زیرا نهج‌البلاغه همچون خود مولا علی(ع) مظلوم است، بنابراین باید تلاش کنیم تا در تمام مساجد و مدارس این گونه کلاس‌ها رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه خود من نیز در کاشمر تفسیر نهج‌البلاغه می‌گویم، در ادامه از دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد و افزود: به خاطر استقبال خوبی که تاکنون از طرح به عمل آمده است تصمیم بر این شد تا این طرح در سطح شهرستان کاشمر و حومه برای 110 مسجد این شهرستان اجرایی شود.

در همین راستا جلسه دیگری در دفتر حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی، امام‌جمعه تربت حیدریه و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی فاطمیان، رئیس تبلیغات اسلامی تربت‌ حیدریه نیز برگزار شد که در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام فاطمیان در مورد اهداف طرح و چگونگی برگزاری کارگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

سپس، محمدرضا اشکذری، مسئول کانون گل‌های فجر خراسان نیز به بیان گزارشی از روند فعالیت‌های نهج‌البلاغه در کشور پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام عصمتی، امام جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه نهج‌البلاغه در کشور ما همچنان مهجور است، عنوان کرد: جرج جرداق مسیحی 200 بار نهج‌البلاغه را خوانده و می‌گوید هر بار نهج‌البلاغه را مطالعه می‌کنم مطالب جدیدی از آن بهره‌برداری کرده و تشنه‌تر می‌شوم.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر ما نهج‌البلاغه و قرآن را در زندگی خود کاربردی کنیم هیچ‌گاه گمراه نخواهیم شد زیرا نهج‌البلاغه دربر دارنده عبارات گهربار مولا علی(ع) و نمونه‌ای از نشانه‌های عترت است.

یادآور می‌شود، در طرح آموزشی کارگاه‌های تفسیر نهج‌البلاغه جلد یک کتاب تفسیر نهج‌البلاغه حجت‌الاسلام جواد محدثی به مبلغان این طرح داده می‌شود.
captcha