ارزش‌های دینی را در جامعه تقویت کنیم/ضرورت بررسی نقش خانواده در مسائل تربیتی
کد خبر: 3479854
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
حسینی:

ارزش‌های دینی را در جامعه تقویت کنیم/ضرورت بررسی نقش خانواده در مسائل تربیتی

گروه اجتماعی: مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بر تلاش در راستای تقویت ارزش‌های دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: خانواده در هیچ جایی به اندازه ایران دارای اصالت، پیوستگی و هویت نیست که باید در مسائل تربیتی، این هویت باز شمرده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، شامگاه سه‌شنبه 11 اسفندماه، در مراسم تجلیل از مربیان پرورشی برتر آموزش و پرورش گناباد که با عنوان جشن سپاس معلم در سالن شهید کفایی این شهر برگزار شد، بر تلاش در راستای تقویت ارزش‌های دینی در جامعه تأکید کرد.
حسینی با بیان اینکه باید برای استقرار ارزش‌های دینی از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، افزود: هویت دینی، ملی، انقلابی، خانوادگی و علمی پنج فرصت بی‌بدیل در ساختار جامعه ایران است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و استفاده از این فرصت‌ها موجب رشد و پیشرفت همه جانبه می‌شود.
وی بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها توسط مربیان امور تربیتی تأکید و اظهار کرد: مردم ایران ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی خود را دوست دارند که حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات به رغم همه چالش‌ها و مشکلات موجود، نمایشی از این هویت انقلابی بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: خانواده در هیچ جایی به اندازه ایران دارای اصالت، پیوستگی و هویت نیست که باید در مسائل تربیتی، این هویت باز شمرده شود.
حسینی با بیان اینکه مربیان امور تربیتی از همان آغاز آموزش و پرورش و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پیشرو بوده‌اند، اظهار کرد: در دهه اول انقلاب اسلامی که ایدئولوژی‌های متفاوت رنگارنگی در مدارس وجود داشت، مربیان متدین تربیتی بودند که ایدئولوژی ناب انقلاب اسلامی را در دل دانش‌آموزان رشد دادند.
وی به نقش بی‌بدیل دانش‌آموزان و معلمان در بسیج همه خانواده‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: مربیان امور تربیتی در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز در طرح‌های مختلف اوقات فراغت و آماده کردن جوانان برای عمران و سازندگی کشور نقش بسزایی ایفا کردند.
حسینی نقش مربیان تربیتی را بسیار حساس‌تر از دهه‌های اول انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: فاصله گرفتن از دهه‌های اول انقلاب، حجم وسیع تهاجم فرهنگی دشمنان و تحولات عمیق، سریع، فراگیر و تمام بعدی، نهادینه کردن ارزش‌های دینی و انقلابی بین جوانان را با مشکلات و چالش‌هایی روبرو کرده است.
وی احیای ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی مثل شهادت، جهاد، ایثار، گذشت و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله تأثیرات فرهنگی دهه اول انقلاب عنوان و تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب برای استقرار مدل ایرانی اسلامی ارزش‌های دینی در جامعه تلاش کنیم.

captcha