محتوای سبک زندگی قرآنی آماده می‌شود
کد خبر: 3480113
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
در سال 95؛

محتوای سبک زندگی قرآنی آماده می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: تهیه محتوای دوره‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی و دوره‌های تربیت مربی آن با نظر کارشناسان و اساتید در سال آتی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مدتی است که کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه و چندروزه با محوریت سبک زندگی قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود. همچنین در این سازمان در حال انجام کارهای کارشناسی است تا بحث سبک زندگی قرآنی در قالب یک مجموعه مدون بسط و گسترش یابد.
نموداری برای کارشناسان و صاحب‌نظران فرستاده‌ شده است که این نمودار شامل تمامی اقداماتی است که قرار است پیرامون سبک زندگی اسلامی دنبال شود؛ پس از اینکه اساتید و صاحبنظران قرآنی این نمودار را تأیید کردند، آنگاه به تولید محتوا پرداخته می‌شود و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی و دوره‌های تربیت مربی آن انجام خواهد شد.
در حوزه سبک زندگی قرآنی، سه مرحله در نظر گرفته شده است. مرحله اول «مبادی سبک زندگی» و مرحله دوم «مبانی سبک زندگی» است و این دو بحث، بحث‌های نظری سبک زندگی هستند و پس از مبادی و مبانی، «مراحل و فرآیندهای اجرایی طرح سبک زندگی» است که در چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با قرآن، ارتباط با انسان و ارتباط با جهان پیش‌بینی شده است.
برای هر یک از این حوزه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها تولید محتوا خواهد شد و هم‌اکنون در حال انجام کارهای کارشناسی است و از بهار سال 95 تولید محتوا آغاز می‌شود و پس از تولید محتوا، چند دوره تربیت مربی سبک زندگی در تهران برگزار خواهد شد تا مقدمات این کار انجام شود.
تولید محتوا در سال جدید در مرحله اول به صورت کتاب است و در مراحل بعدی نیز محتوای مورد نظر در قالب بسته‌های آموزشی و نرم‌افزار تولید می‌‌شود تا امکان آموزش غیر حضوری نیز وجود داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه این طرح با آموزش مربیان آغاز می‌شود به زودی کتاب‌های لازم برای دوره تربیت مربی سبک زندگی نیز تهیه می‌شود تا از این کتاب‌ها برای آموزش مربیان استفاده شود.
به زودی کار تولید محتوا برای اجرای طرح سبک زندگی آغاز می‌شود و کار تولید محتوا تا پاییز سال 95 به اتمام می‌رسد.
captcha