آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3495171
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق در کاشمر برگزار شد

گروه هنر: آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق شامگاه 15 اردیبهشت‌ماه با حضور فرماندار کاشمر و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر و بازیگری در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره تئاتر استانی میثاق، شامگاه 15 اردیبهشت‌ماه  حضور فرماندار کاشمر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر و بازیگری در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری سرو کاشمر برگزار شد.
در این مراسم جواد روشندل، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه پنجمین جشنواره استانی میثاق از شامگاه پانزدهم اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند، گفت: در مدت شش شب اجرای این جشنواره، هفت گروه منتخب از شهرستان‌های مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه و کاشمر به روی صحنه می‌روند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، با اعلام اینکه اینکه بعد از بازبینی داوران این جشنواره که در بهمن‌ماه سال گذشته از بین 25 گروه نمایشی که اعلام آمادگی کرده بودند، هفت نمایش برای حضور در جشنواره استانی تئاتر میثاق انتخاب شد، اظهار کرد: به جهت اینکه زمینه حضور شهروندان بیشتر فراهم شود اجرای نمایش‌ها در بعد از ظهر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از 15 تا 20 اردیبهشت‌ماه در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری سرو برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای اولین بار و برای تإمین شدن بخشی از هزینه‌ها در این جشنواره گیشه فروش بلیط را تجربه می‌کنیم.
روشندل با اشاره به اینکه داوران این دوره از جشنواره حامد امان‌پور و عبدالله برجسته از مشهد و محمد ناصری از کاشمر هستند، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امضاء شده دو گروه برتر این جشنواره یکی به جشنواره رضوان مشهد و دیگری به جشنواره کشوری ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه خوشحالیم این جشنواره چراغ تئاتر شهرستان را برای پنجمین سال متوالی روشن کرده است، تصریح کرد: این جشنواره ابتدا به صورت شهرستانی برگزار می‌شد اما به دلیل رشد خوبی که داشت چندین سال است به صورت استانی برگزار می‌شود.
تئاتر یک هنر پاک و بی آلایش است
در ادامه مهدی فروزان، فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه خوشحالیم امشب میزبان هنرمندان استانی در دومین شهر زیارتی استان هستیم، افزود: تمام تلاش ما این است که در این چند روز بهترین امکانات را بتوانیم برای حضوری به یاد ماندنی برای شما هنرمندان فراهم کنیم.
فرماندار کاشمر، با بیان اینکه ابتدا این جشنواره در حوزه شهرستانی برگزار سپس در جنوب خراسان اجرا می‌شد، گفت: امسال دومین سالی است که به صورت استانی جشنواره تئاتر میثاق برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه زودتر این جشنواره کشوری شود تا رونق تئاتر در این شهر چندین برابر شود، تئاتر را یک هنر پاک و بی آلایش دانست و اظهار کرد: هنر تئاتر پاک‌ترین و خالص‌ترین هنرها است.
وی از تئاتر به عنوان مادر همه هنرهای نمایشی نام برد و گفت: هر کسی که امروز در تلویزیون رشد کرده بدون شک از صحنه تئاتر شروع کرده و به این جایگاه رسیده است.
شروع پنجمین جشنواره تئاتر میثاق با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان شهرستان بود گروه‌های منتخب نمایشی از شهرستان‌های خراسان رضوی در مزار شهدای مدفون‌شده در جوار آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع)، بود؛ شرکت‌کنندگان پس از قرائت زیارت‌نامه با حضور بر مزار شهدا و قرائت فاتحه و نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کرده و با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
همچنین در شب‌های آتی نیز شاهد اجرای نمایش خیال روی خطوط موازی به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی هاشم قدمیاری از مشهد، سقوط آزاد به نویسندگی و کارگردانی بهزاد آقاجانی از نیشابور، عشق در کمین است به نویسندگی و کارگردانی مهدی حسن‌زاده از تربت‌حیدریه، بلوط‌های تلخ به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی بهمن بهروان از تربت‌حیدریه، تمام من، همه عدو به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی هاشم حسنی از مشهد، آوازهای عقیم زیر آفتاب به نویسندگی صحرا رمضانیان و کارگردانی میترا محمدیان از کاشمر و زرافه به نویسندگی احسان روحی و کارگردانی محمدرضا تربتی از مشهد خواهیم بود.
یادآور می‌شود، آئین پایانی و اختتامیه پنجمین جشنواره استانی تئاتر میثاق با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در 21 اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری سرو کاشمر برگزار می‌شود.
captcha