قرآن و اهل بیت(ع) بهترین پناهگاه برای نسل جوان است
کد خبر: 3497293
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
امام جمعه گناباد:

قرآن و اهل بیت(ع) بهترین پناهگاه برای نسل جوان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه گناباد گفت: قرآن و اهل بیت(ع) مهم‌ترین و بهترین پناهگاه برای جامعه و به ویژه نسل جوان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، شامگاه چهارشنبه، 22 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های پیام‌ نور خراسان رضوی گفت: قرآن و اهل بیت(ع) مهم‌ترین و بهترین پناهگاه برای جامعه و به ویژه نسل جوان هستند.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه نجات از این توطئه‌ها هستند که اگر افراد جامعه به این پناهگاه‌ وارد شوند، جنگ نرم دشمن نخواهد توانست آن‌ها را از باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی جدا کند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب به فتنه‌های فراوان دوره آخرالزمان اشاره و تأکید کرد: قرآن کریم دریای بی‌کرانی است که می‌تواند در این فتنه‌ها نجات‌بخش باشد.
وی با بیان روایاتی به اهمیت نقش تلاوت زیبا در افزایش جاذبه به قرآن اشاره و تصریح کرد: علاوه بر تلاوت باید به مفاهیم، تجوید و تفسیر هم توجه شود چراکه هر کدام از آن‌ها می‌تواند نسل جوان را سیراب کند.
امام جمعه گناباد قرآن را کلامی برای همه انسان‌ها در طول تاریخ دانست و تأکید کرد: هر چه علم و دانش پیشرفت کند و نیازهای جامعه متنوع شود، باز هم این قرآن است که بهترین راه را نشان می‌دهد.
وی با بیان آیه 9 سوره اسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ....، قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است، راه مى‌‏نمايد...»، برگزاری این جلسات را مقدمه‌ای برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قرآن کریم و حرکت در مسیر این کلام الهی دانست.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب بر ضرورت توجه به قرآن و اهل بیت(ع) در کنار هم تأکید کرد و گفت: اهل بیت(ع) مفسران اصلی قرآن هستند؛ از این‌رو قرآن و اهل بیت(ع) در کنار هم می‌تواند راهنما و نجات‌بخش انسان‌ها در همه عصرها باشد.
captcha