اجرای برنامه‌های قرآنی و مناجات‌خوانی ماه رمضان در حرم رضوی
کد خبر: 3508538
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

اجرای برنامه‌های قرآنی و مناجات‌خوانی ماه رمضان در حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی متنوعی شامل برنامه‌های قرآنی، ادعیه و مناجات‌خوانی به مناسبت ماه رمضان در هفته جاری و در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی متنوعی در حرم مطهر امام رضا(ع) در هفته جاری بازه زمانی 29 خردادماه تا 4 تیرماه سال جاری و  همزمان با 12 تا 18ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
براین اساس ویژه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در این هفته شامل درس‌هایی از قرآن در صحن جامع رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم هر شب ساعت 22 است.
همچنین برنامه نوای وحی هر روز با تلاوت ترتیل نیم جزء قرآن صحن انقلاب نیم ساعت بعد از اذان صبح، رواق امام خمینی(ره) ساعت 10:30 و مسجد جامع گوهرشاد ساعت 18 انجام می‌شود.
علاوه بر این در پیشگاه قرآن عنوان برنامه‌ای در هر روز این ماه مبارک است که در دارالقرآن صحن جمهوری با برپایی حلقه‌های تدبر، قرائت قرآن ساعت 22 انجام می‌گیرد. محفل انس با قرآن هر روز در دارالقرآن صحن جمهوری ویژه بانوان که تلاوت تریل یک جزء قرآن و قرائت قرآن توسط بانوان قاری  ساعت 9 تا 11 برپا می‌شود.
همچنین مسجد جامع گوهرشاد در قالب برنامه تفسیر نور هر روز در طول ماه رمضان میزبان زائران و مجاوران در جلسه تفسیر سوره لقمان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی بعد از نماز ظهر و عصر است.
برنامه کرسی تلاوت در جوار عترت از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ـ مذهبی حرم رضوی در ماه رمضان است که هر روز در صحن جامع رضوی با تلاوت قرآن توسط قاریان بین‌المللی ساعت 21:30  ابرگزار می‌شود.
ماه مسابقه نیز عنوان برنامه‌ای است که مسابقات مختلفی رابرای روزه دارانزائر و مجاور در هر روز این ماه در نظر گرفته است که مسابقه کتابخوانی تا بهشت(سی کتاب سی سوال) و مسابقه قرآنی ترنم وحی(سی روز سی سوال) و مسابقه فرهنگی کبوتران حرم که توزیع کتاب و بروشور در برنامه‌ها و مراسم و پایگاه‌های اطلاع رسانی فرهنگی و پرتال معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی به نشانی www. Razavi.aqr.ir صورت می‌گیرد.
الهی و ربی و مولای  نیز عنوان برنامه‌ای در طول این ماه است که در صحن جامع رضوی و در قالب این برنامه قرائت ادعیه هر روز انجام می‌شود که توسل به حریم کبریا با قرائت آقاری غفاریان سه‌شنبه، یکم تیرماه ساعت 22:45، کمیل عارفانه توسط حجت‌الاسلام اسلامی‌فر، پنجشنبه، چهارم تیرماه ساعت 22:45، دعای افتتاح توسط جعفر ملائکه همه روزه ساعت 21، ندبه انتظار توسط آقای عارف جمعه، پنجم تیرماه ساعت 9 در رواق امام خمینی(ره) انجام می‌شود.
برنامه مناجات خوانی نیز توسط جعفر ملائکه همه روزه ساعت یک بامداد، قرائت زیارت امین الله همه روزه بعد از نماز صبح و بعد از نماز عصر توسط حجت‌الاسلام اسلامی‌فر  و موحدی‌نیا، مدیحه سرایی توسط سیدجعفر ماهرخسار سه‌شنبه یکم تیرماه تا پنجشنبه، چهارم تیرماه ساعت 14 برای زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار می‌شود.
captcha