پیکر خادم انقلاب در زرقان آرام گرفت
کد خبر: 3514019
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

پیکر خادم انقلاب در زرقان آرام گرفت

گروه اجتماعی: پیکر قاضی دادگاه تجدید نظر مشهد و از خادمان انقلاب که روزگاری به عشق رهبر مشغول خدمت شده بود بعد از عمری مجاهدت و خدمت در مسجد روستای زرقان، امروز در زادگاهش به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حاج سید عباس خاتمیان، قاضی دادگستری مشهد و بجنورد که بین مردم روستای زرقان از توابع دیار سربداران مشهور به ابوالفضل بود، بعد از عمری مجاهدت و خدمت به اسلام در مساجد، 19 تیرماه به دیار حق شتافته و امرور 20 تیرماه در زادگاهش به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام حاج سید عباس خاتمیان معروف به حاج آقای بزرگ یا حاج میرزا ابوالفضل فرزند آقا بزرگ، از قبل از انقلاب در بصیرت‌افزایی مردم روستای زرقان و مراسمات مذهبی حضوری فعال و چشمگیر داشت.
پیکر خادم انقلاب و قاضی مشهد در زرقان آرام گرفت
وی در حدود دهه ۶۰ به عنوان قاضی دادگستری مشغول به خدمت شد، بعد از استخدام به مدت 5 سال در مرکز استان خراسان شمالی مشغول کار بود و مدتی را نیز در سمت رئیس شعب دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی درمشهد گذراند.
این روحانی که تحصیلات خارج را نیز گذرانده بود، بعد از بازنشستگی از قضاوت به زادگاه خودشان روستای زرقان برگشت و به عنوان امام جماعت مسجد جامع روستای زرقان مشغول فعالیت شد تا اینکه در 19 تیرماه دعوت حق را لبیک گفت.
اجرای دستور رهبرکبیر انقلاب و خدمت به مردم
وی سال 1392 در مصاحبه با سایت محلی زرقان درباره زندگی اش بیان کرده است: «من مدتی قبل از انقلاب در نقاب(مرکز شهرستان جوین) دفتر ثبت ازدواج داشتم و بعد از انقلاب هنگامی که امام خمینی(ره) گفتند، افرادی که تخصص دارند برای امر قضاوت بیایند، رفتم مشهد امتحان دادم و قبول شدم.
پیکر خادم انقلاب و قاضی مشهد در زرقان آرام گرفت
در همان آغاز به کار به عنوان رئیس دادگاه خاص مدنی بجنورد منصوب شدم و مدت ۵ سال در آنجا بودم و سپس به مشهد رفته و بیشتر در دادگاه خانواده مشغول بودم. بعد از مدتی به دادگاه تجدیدنظر منتقل شده و چون سنّ زیادی داشتم، تقاضای بازنشستگی کردم که تا مدت یکسال موافقت نمی‌کردند، ولی  بالاخره با تقاضای من موافقت شد و بازنشسته شدم»
این قاضی دادگستری که به مدت 40 سال نماز جماعت در روستای زرقان و مکان‌های مختلف برپا کرده است، از خیرانی است که برای احداث زائرسرا در مشهد کمک کرده است.
وی از کسانی است که بیان کرده است: «روستای ما روحانیون خوبی دارد،... ما در قدیم وقتی به منبر می‌رفتیم، سعی می‌کردیم مصیبتی بخوانیم که معتبر باشد. الان خیلی از منبرها معتبر نیست، زیرا روحانیون سعی می‌کنند از مداح‌ها و غیر مداح‌ها استفاده کنند، و خیلی هم مقید به اعتبار مطالب نیستند، به نظر کمی زیاده‌روی شده است».
هرکس قدمی برای رضای خدا بردارد نمی‌سوزد
این قاضی باسابقه دادگستری قبل از مرگش سفارش کرده بود: «هرکس که قدمی برای رضای خدا بردارد، نمی‌سوزد، سعی کنید کاری که شما انجام می‌دهید برای رضای خدا باشد، خدا هم ان‌شاء‌الله کمکتان می‌کند، سعی کنید در کاری که خدا می‌خواهد باشی و در کاری که خدا نمی‌خواهد نباشی.
سعی کنید کاری که انجام می دهید دلخوری نداشته باشد، حال اگر ما نتوانیم کاری که می‌کنیم ۱۰۰% خالص کرد، لااقل باید ۵۰ درصد خالص کار کنیم.»
نمونه ای از دستخط آن عالم دینی
پیکر خادم انقلاب و قاضی مشهد در زرقان آرام گرفت
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سایت زرقان20
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۸:۱۷
0
0
ذکر کامل منبع مطالب جزئی از حرفه ما اهالی خبر شاید بوده است، اما...
captcha