افتتاح کتابخانه تخصصی امام علی(ع) از موقوفات شهرستان خوشاب
کد خبر: 3518795
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

افتتاح کتابخانه تخصصی امام علی(ع) از موقوفات شهرستان خوشاب

گروه اندیشه: کتابخانه تخصصی امام علی(ع)، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خوشاب و تعدادی از مسئولان استان خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کتابخانه تخصصی امام علی(ع)، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خوشاب و تعدادی از مسئولان استان خراسان شمالی راه‌اندازی شد.
راه اندازی کتابخانه تخصصی امام علی(ع) از موقوفات شهرستان خوشاب
قدرت‌الله کشوری، مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوشاب درباره این کتابخانه تخصصی به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از منابع درآمدی که در قانون تأسیس کتابخانه‌های عمومی ذکر شده، بهره‌گیری از درآمد موقوفات فرهنگی است، در همین رابطه اداره کتابخانه‌های عمومی نیز به شناسایی وقفیات فرهنگی موجود در شهرستان اقدام کرد.
وی با بیان اینکه این موقوفه متعلق به مرحوم جوادی در یکی از روستاهای شهرستان خوشاب است که باید بخشی از درآمد آن صرف ترویج نهج‌البلاغه و سیره امام علی(ع) شود، ابراز کرد: کتابخانه تخصصی امام علی(ع) با این هدف راه‌اندازی شد که مشتمل بر کتاب‌هایی مانند نهج‌البلاغه، زندگی‌نامه امام علی(ع)، شرح و تفسیر نهج‌البلاغه و اقتصاد از نگاه حضرت علی(ع) است.
راه اندازی کتابخانه تخصصی امام علی(ع) از موقوفات شهرستان خوشاب
وی با بیان اینکه در مجموع حدود 300 جلد کتاب در حال حاضر گردآوری و خریداری شده است، عنوان کرد: برای خرید کتاب و ابزار لازم برای راه‌اندازی این کتابخانه، 35 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات مربوطه هزینه شد.
captcha