سازمان‌دهی فرصت انتخاب پایتخت فرهنگ اسلامی در نظام اعتاب مقدسه
کد خبر: 3522817
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
رشیدیان تأکید کرد:

سازمان‌دهی فرصت انتخاب پایتخت فرهنگ اسلامی در نظام اعتاب مقدسه

گروه سیاسی: استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: فرصت انتخاب پایتخت فرهنگ اسلامی باید در نظام اعتاب مقدسه سازمان‌دهی شود و هرکدام از اعتاب مقدسه در هرسال به عنوان محور، نقش و مسئولیت بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، عصر روز گذشته، 24 مردادماه در نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام که در تالار تشریفات حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هدف اهل بیت(ع)، هدایت و سعادت بشریت بوده است، ابراز کرد: بر اساس حدیث امام رضا(ع)، اگر مردم با سخنان ایشان آشنا شوند، به جاذبه وجودی اهل بیت(ع) جذب خواهند شد.
رشیدیان با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام بیان کرد: برگزاری این اجلاسیه یک فرصت استثنایی است که با حفظ وحدت، همدلی، انجام فعالیت‌های هم‌سو با فرهنگ اهل بیت(ع)، تبادل دستاوردها و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی و با رویکرد فرهنگ رضوی بتوانیم اسلام را در همه ابعادش معرفی کنیم، پاسخگوی نسل امروز باشیم و با ارائه الگویی موفق و جهان‌شمول، زمینه را برای برقراری حکومت امام زمان(عج) فراهم کنیم.
رشیدیان با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017، اظهار کرد: ما در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی، از این فرصت ایجادشده به نفع جهان اسلام و در تقابل با جریانات اختلاف‌افکن استکبار و ضددینی و معرفی اسلام ناب، توسعه وحدت و ترویج گفتمان آزاد دینی بهره‌برداری کنیم.
وی با بیان اینکه فرصت انتخاب پایتخت فرهنگ اسلامی باید در نظام اعتاب مقدسه سازمان‌دهی شود، ابراز کرد: هرکدام از اعتاب مقدسه در هرسال به عنوان محور، نقش و مسئولیت بپذیرند تا ضمن ارتباط و بالابردن ظرفیت‌های مشترک بتوانیم با تکیه بر توانمندی‌های زیارت اماکن مقدسه، مردم دنیا را با این ظرفیت‌های الهی و معنوی و بزرگان و راهنمایان دین مبین اسلام آشنا کنیم.
رشیدیان با اشاره به ظرفیت اعتاب مقدسه اهل بیت(ع) در پاسخ به نیازهای مردم و کشورها افزود: این وظیفه ماست که بتوانیم این ظرفیت را به جهان عرضه کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تحقق اهداف پیامبر اسلام(ص) در توان فرد، گروه، ملت و یا نژاد خاصی نیست، ادامه داد: تحقق این اهداف تنها با ایمان عمیق، جدیت، پشتکار و برنامه‌ریزی در عرصه مهندسی زیارت و هدفمند و هماهنگ‌ کردن اقدامات فرهنگی و رفاهی محقق می‌شود، تا آنجا که بتوانیم زمینه زیارت عارفانه را برای همه زائران فراهم کنیم به طوری‌که اثر آن در زندگی مردم بروز پیدا کند و باعث زنده‌شدن اجتماع و زنده‌شدن روحیه ایمان، مقاومت و ایثار شود.
وی مقامت در برابر کفر، استکبار و طاغوت را جزیی از هویت جدانشدنی مسلمانان و شیعیان عنوان کرد و افزود: این روحیه با ارتباط با اهل بیت(ع) هرروز بیشتر از گذشته تقویت می‌شود.
رشیدیان در همین راستا اضافه کرد: خون پاک شهدای مدافع حرم نشانه آشکار شدن دشمنی دشمنان و عمق عشق دوستداران اهل بیت(ع) به اعتاب مقدسه است.

captcha