«انسان 250 ساله» به زبان سندی ترجمه می‌شود
کد خبر: 3524615
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

«انسان 250 ساله» به زبان سندی ترجمه می‌شود

گروه بین‌الملل: کتاب «انسان 250 ساله» ـ بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه معصومین(ع) ـ با همكاری خانه فرهنگ ایران در كراچی و سازمان اصغریه پاكستان، به زبان سندی ترجمه و منتشر می‌شود.

کتاب «انسان 250 ساله» به زبان سندی ترجمه می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیئتی از مسئولان سازمان اصغریه پاکستان متشكل از لطف علی، از مسئولان مرکزی سازمان، امداد علی خلیلی، استاد دانشکده دولتی گلشن معمار و عضو هیئت مدیره سازمان اصغریه، محمد حنیف، مسئول انتشارات اصغریه و سید کوثر عباس موسوی، مسئول کتابخانه نمایندگی با محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی دیدار كردند.
لطف علی طی سخنانی، ضمن معرفی عملکرد و فعالیت‌های سازمان اصغریه پاکستان گفت: سازمان اصغریه پاکستان در سال 1986 میلادی توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان متعهد و متدین به منظور توسعه زمینه‌های تربیت اخلاقی و دینی و همچنین، پیشرفت استعداد دانش‌آموزان و دانشجویان در سطح مراکز آموزشی ایالت سند به عنوان «سازمان دانشجویان اصغریه» راه‌اندازی شد.
این مسئول مركزی سازمان اصغریه ادامه داد: این سازمان با همکاری جمعی از روحانیون پاکستانی دروس تربیتی و اخلاقی را به ویژه برای متعلمان در مناطق مختلف سند دایر می‌كند.
وی افزود: سازمان اصغریه از طریق برگزاری کلاس‌های تقویتی علوم عصری جهت پیشرفت کیفیت و سطح آموزش متعلمان شیعه در زمینه‌های مختلف تخصصی و حرفه‌ای نیز نقش برجسته‌ای را ایفا كرده است.
لطف علی بیان كرد: این سازمان طی چند سال اخیر در زمینه‌هایی چون آموزشی، فرهنگی و اجتماعی که مورد نیاز جامعه شیعه در ایالت سند بوده، فعالیت خود را گسترش داده است.
وی همچنین، سازمان دانشجویان اصغریه، بخش بانوان سازمان اصغریه، انجمن رفاه و بهبود اصغریه، انجمن ترویج مکتب اهل بیت(ع) با هدف تبلیغ و ترویج آموزه‌ای اهل بیت(ع)، انجمن سفیران حسین(ع) با هدف تربیت ذاکر و خطیب و انتشارات اصغریه را از زیرمجموعه‌های این سازمان برشمرد.
لطف علی به گرویدن صدها خانواده در مناطق مختلف ایالت سند به مذهب تشیع اشاره و تصریح كرد: طی سال‌های اخیر، با تلاش روحانیون متبحر و متعهد و با همکاری سازمان اصغریه، صدها خانواده مکتب تشیع را در مناطق مختلف ایالت سند برگزید‌ه‌اند.
چاپ و نشر کتاب‌های فارسی به زبان سندی
باقری، در سخنان خود ضمن خیرمقدم به هیئت پاكستانی، همکاری و مشارکت خانه فرهنگ ایران را در ترجمه و چاپ و نشر کتاب‌های فارسی به زبان سندی بر اساس پروژه طرح «TOP» با انتشارات اصغریه را پیشنهاد داد.
وی همچنین، ادامه داد: هم‌اكنون شرایط لازم جهت همکاری و مشارکت براساس طرح فوق‌الذكر مهیاست.
در بخشی دیگر از این دیدار مقرر شد که پس از امضای قرارداد از سوی طرفین در مرحله اول کتاب «انسان 250 ساله» ـ بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه معصومین(ع) ـ در راستای همکاری و مشارکت دو جانبه به زبان سندی ترجمه و منتشر شود.
بنابر اعلام این خبر، این دیدار همراه با اهدای تعدادی از کتاب‌های انتشارات اصغریه به مسئول خانه فرهنگ كشورمان پایان یافت.

کتاب «انسان 250 ساله» به زبان سندی ترجمه می‌شود

captcha