امتداد جریان عاشورا، جهل‌زدایی از جامعه بشری در هر عصری است
کد خبر: 3533935
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

امتداد جریان عاشورا، جهل‌زدایی از جامعه بشری در هر عصری است

گروه اندیشه: تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امتداد جریان عاشورا، امتداد جهل‌زدایی از جامعه بشری در هر عصری است، گفت: جاهیلت امروز بسیار پیچیده و اتو کشیده است و قصد دارد جامعه بشری را در جهل و نادانی نگه‌دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ظهر امروز هفتم مهرماه در مراسم تقدیم پرچم متبرک آستان قدس به هیئت‌های مذهبی سراسر کشور که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به بیان رسالت هیئت‌های عزاداری پرداخت و افزود: معرفت افزایی، بصیرت آفرینی، دین مداری و ولایت مداری، مسئولیت‌پذیری، ‌نقش ایفا کردن به عنوان انسان‌های مؤثر در عرصه امور اجتماعی آن‌ هم به نام دین و ارزش‌های دینی، احیای ارزش‌های الهی در هر مکان از جمله رسالت‌های اصلی هیئت‌های عزاداری و کلاس‌های درس مزیّن به نام اباعبدالله(ع) است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانانی که دوران رشدشان در هیئت‌ها و مجموعه‌های ارزشی و حزب‌الهی باشد، انسان‌هایی با جوهره‌ مقاومت در مقابل امواج سیاسی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: این افراد نیروهای موثر و نقش‌آفرین در حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی هستند، البته هیئاتی که فلسفه قیام ابا‌عبدالله(ع) جهت اصلاح امت پیامبر(ص) را محدود به سال 61 هجری نمی‌بینند و معتقدند خون امام و اصحابش منشاء تحولات و اصلاح امور اجتماعی در جامعه بشری خواهد شد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: تحول اجتماعی که امروز در عالم در حال رقم خوردن است در امتداد همان جریان عاشورا و خون پاک امام است که به برکت بیداری آفرینی عاشورا، جهل زدایی در پرتوی تعالیم عاشورا صورت گرفت و خیزش‌ها و نهضت‌هایی پس از عاشورا در امتداد روشنگری‌های امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) به جریان افتاد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که امتداد جریان عاشورا، امتداد جهل زدایی از جامعه بشری در هر عصری است، گفت: جاهیلت امروز بسیار پیچیده و اتو کشیده است که قصد دارد جامعه بشری را در جهل و نادانی نگه‌ دارد.
وی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به نام امتداد عاشورا و با درس گرفتن از آن در حال جهل‌زدایی و مقابله با جاهیلیت مدرنی است که استکبار جهانی با استفاده از امپراتوری خبری و رسانه‌ای خود در حال ایجاد آن در جهان است.
 وی با تأکید بر این که امتداد جریان عاشورا، جاهلیت مدرن امروزی را به چالش کشیده و چهره‌اش را برملا کرده است، اظهار کرد: جاهلیت مدرن در حال معرفی اخلاق جاهلانه، فحشاء و زشت‌ترین اعمال و جریان همجنس گرایی، به عنوان پدیده‌هایی تمدنی و تغییر شاخص مدنیت است، به نحوی که اگر در جامعه‌ای پدیده همجنس‌گرایی وجود داشت آن جامعه را متمدن و اگر وجود نداشت آن جامعه را بدون تمدن معرفی و تلقی می‌کنند.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: نظام استکباری در حال تحمیل فرهنگ، آداب و رسوم و سبک زندگی خودش در عالم و جوامع بشری است و قصد دارد ذائقه ملت‌ها را به وسیله رسانه‌ها و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم عوض کند.
یادآور می‌شود، در ابتدای مراسم، به منظور تسهیل در امر قرائت قرآن برای اولین بار قرآنی با دستخط ناصر یعقوبی و ترجمه حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در قطع رحلی به دستور توليت آستان قدس رضوی، چاپ شد.
این قرآن و مصحف شریف که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئيسي، توليت آستان قدس رضوی و جمعی از خدمتگزاران حرم رضوی رونمایی شد از امروز در دسترس عموم زائران بارگاه منور رضوی قرار می‌گیرد.
captcha