اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد
کد خبر: 3534108
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
وزیر کشور:

اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد

گروه سیاسی: وزیر کشور با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد، گفت: مردم باید در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شده و کار را در دست بگیرند تا شاهد وضعیت مطلوب‌تری در این حوزه باشیم زیرا ورود مردم سبب ایجاد نوآوری در تولیدات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، عصر امروز، هشتم مهرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی صرفا محدود به بحث اقتصاد نبوده و بعد امنیتی، سیاسی و اجتماعی آن کاملا مورد توجه است. 
وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه نگرانی از تهدیدهای دشمنان خارجی نداریم، تصریح کرد: زیرا قدرت مقابله، مقاومت و استقامتمان به‌گونه‌ای است که دشمنان را به فکر جنگ و تهدید نمی‌اندازد. 
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ما در حوزه داخل ضعف‌های جدی و اساسی داریم، گفت: اما به دلیل داشتن انسجام، وحدت و مقاومت دشمن نمی‌تواند حمله نظامی به ما کند. 
وزیر کشور با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع اقتصاد مقاومتی و پرداختن به آن، ابراز کرد: با توجه به اینکه در کشورهای منطقه همچون سوریه، یمن و عراق امنیت وجود ندارد و مردم در بدترین شرایط زندگی می‌کنند، باید قدر شرایط کشور و امنیتی که حاکم است را بدانیم. 
وی تصریح کرد: همه کشورهای استکباری به دنبال این هستند تا این اتفاق در ایران نیز رخ دهد، اما ما تهدیدهای آن‌ها را جدی نمی‌گیریم، البته این موضوع به این دلیل نیست که هیچ اقدامی در این حوزه انجام ندهیم. 
رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد، عنوان کرد: مردم باید در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شده و کار را در دست بگیرند تا شاهد وضعیت مطلوب‌تری در این حوزه باشیم، زیرا ورود مردم سبب ایجاد نوآوری در تولیدات می‌شود.  
وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شود، گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم در شرایط کنونی تورم را پایین آورده و به صندوق ارزی کشور پول تزریق کنیم. 
وی خطاب به مدیران استان و فرمانداران شهرستان‌ها، اظهار کرد: شما باید از تمام منابع در این حوزه بهره‌مند شوید، حتی می‌توان در این حوزه از مشاور استفاده کرد. 
رحمانی‌فضلی ادامه داد: صدا و سیما نیز در این حوزه یک وظیفه اساسی دارد، باید برنامه‌های مختلف دانشگاه‌ها، منبرها و سخنرانی‌ها را در حوزه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی دریافت و در این راستا برنامه‌ریزی کند. 
وزیر کشور با تأکید بر اینکه گفتمان‌سازی که در خراسان رضوی انجام می‌گیرد باید با سایر استان‌ها متفاوت باشد، عنوان کرد: این استان و بخصوص شهر مشهد سالیانه میزبان بیش از 25 میلیون زائر است که برای زیارت بارگاه منور رضوی به این شهر سفر می‌کنند، بنابراین تمام مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی باید به زائر آموزش داده شود و آن را در سرتاسر شهر مشاهده کند. 
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به بحث گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، گفت: آموزش و کارآفرینی جوانان بخصوص در روستا از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود. 
رحمانی‌فضلی کمبود آب را یکی از مشکلات اساسی استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور عنوان کرد و گفت: در این حوزه تنها می‌توان از روش‌های کم‌مصرف کردن آب استفاده کرد. 
وزیر کشور یادآور شد: هم‌اکنون با افغانستان به توافقات خوبی رسیده‌ایم تا در آنجا تغییر کشت تریاک داشته باشیم، در این راستا نیز باید برنامه‌ریزی درستی صورت گرفته تا یک طرح مناسب را ارائه کنیم. 
وی در پایان تأکید کرد: وزارت کشور به وسیله استانداران این آمادگی را دارد تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها را بدست گرفته و مدیریت کند زیرا می‌داند که یارانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد و برای چه کسانی نباید پرداخت شود، در نتیجه می‌توان مبلغی که پرداخت نمی‌شود را به صندوق توسعه استان تزریق و سرمایه‌گذاری کرد.
captcha