پیروزی حزب‌الله، نمونه‌ای از قدرت لایزال الهی است/ رمز اساسی پیروزی، دلدادگی به خدا است
کد خبر: 3539089
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
در تفسیر سوره احزاب مطرح شد؛

پیروزی حزب‌الله، نمونه‌ای از قدرت لایزال الهی است/ رمز اساسی پیروزی، دلدادگی به خدا است

گروه معارف: تولیت آستان قدس رضوی در جلسه تفسیر سوره احزاب اظهار کرد: توحید واقعی آن است که انسان در عین اینکه به وظیفه‌اش عمل می‌کند، همه چیز را در ید و کفایت حضرت حق بداند و پیروزی حزب الله نیز نمونه‌ای از قدرت لایزال الهی است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شامگاه گذشته، 27 مهرماه در ایوان مقصوره مسجدگوهرشاد در جلسه تفسیر سوره احزاب اظهار کرد: خداوند در این سوره شرایط شهر مدینه را هنگام جنگ خندق ترسیم می‌کند.
وی عنوان کرد: سه گروه در میان صف‌های مسلمانان زمینه‌های پیش رفتن کار معاندان را فراهم می‌کنند؛ افراد منافق که تظاهر به دین و ایمان می‌کنند، شایعه‌پراکنان، کسانی که سخن بیهوده و بی اساس بیان می‌کنند و افراد سست ایمان که ایمان محکمی ندارند.
وی با اشاره به آیه 24 این سوره؛ «لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ إِنْ شَاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا، تا خدا راستگويان را به [پاداش] راستي‏شان پاداش دهد و منافقان را اگر بخواهد عذاب كند يا بر ايشان ببخشايد كه خدا همواره آمرزنده مهربان است» اظهار کرد: خدای متعال به همه گروه‌های صادقان، مؤمنان و منافقان جزا و پاداش می‌دهد اما از آنجا که خداوند غفور و رحیم است حتی برای منافقان هم راه توبه و انابه گشوده شده است.
تولیت آستان قدس رضوی به آیه 25 «َرَدَّ اللَّهُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِغَيْظِهِمْ لَمْ يَنَالُوا خَيْرًا وَكَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ الْقِتَالَ وَكَانَ اللَّهُ قَوِيًّا عَزِيزًا، و خداوند آنان را كه كفر ورزيده‏ اند بى‏آنكه به مالى رسيده باشند به غيظ [و حسرت] برگرداند و خدا [زحمت] جنگ را از مؤمنان برداشت و خدا همواره نيرومند شكست‌ناپذير است» اشاره و بیان کرد: کافران با دلی پر از غیظ و خشم که خیری نصیبشان نشده بود از شکست برگشتند، منظور از خیر در اینجا نیت کافران یعنی نابودی اسلام است که نه تنها به آن نرسیدند بلکه بهره‌ای از غنایم جنگی هم نبردند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تصور مؤمنان این بود که خود قتال کردند در حالی که همه چیز دست خداست؛ هم برگرداندن کافران و هم برداشتن زحمت جنگیدن، هر دو را خدا انجام داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: توحید واقعی آن است که انسان در عین اینکه به وظیفه‌اش عمل می‌کند، همه چیز را در ید و کفایت حضرت حق بداند که فقط ذات مقدس حضرت حق هم قوت و هم عزت دارد.
تولیت آستان قدس رضوی به پیام این آیه اشاره کرد و گفت: از همبستگی احزاب، کفار و فتنه‌گران هراس نداشته باشید زیرا فراز و نشیب جنگ و ستیز از اراده الهی خارج نیست چراکه سرچشمه قدرت و عزت، خداست.
وی با اشاره به آیه 26 «وَأَنْزَلَ الَّذِينَ ظَاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ صَيَاصِيهِمْ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِيقًا، و كسانى از اهل كتاب را كه با [مشركان] همپشتى كرده بودند از دژهايشان به زير آورد و در دل‌هايشان هراس افكند گروهى را مى‌كشتيد و گروهى را اسير می‌کرديد» اظهار کرد: احزاب هم از بالا و هم از پایین شهر مدینه، مسلمانان را محاصره کرده بودند و چون از نظر فیزیکی در جایگاه رفیع و بلندتری بودند و بر مسلمانان تسلط داشتند گمان می‌کردند شکست ناپذیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: خداوند در قلوب کسانی که از مشرکان مکه پشتیبانی و حمایت می‌کردند، از قدرت مسلمانان رعب و وحشت قرار داد که مصداق امروز آن وحشت اسرائیل از حزب الله لبنان است.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اسرائیل که مدعی ارتش‌های قوی جهان است و قطعا حمایت نظامی آمریکا و اروپایی‌ها را دارد با داشتن پیچیده‌ترین سلاح‌های نظامی و جنگی از حزب‌الله که فاقد نیروی زمینی، هوایی و دریایی قوی بود، شکست خورد.
وی افزود: خداوند در جنگ 33 روزه، در دل اسرائیلی‌ها با وجود امکانات و تجهیزات نظامی رعب و وحشت قرار داد که دستان خود را به علامت تسلیم بالا بردند و آتش بس را پذیرفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه جنگ احزاب تابلوی قدرت لایزال الهی است، اظهار کرد: رمز اساسی پیروزی، دلدادگی به خدا است، در جنگ احزاب، خداوند جلوه‌ای از قدرت‌نمایی خود برای شکست دشمن و پیروزی لشکر دین و مسلمانان را دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۳:۴۴
0
0
سلام خدمت سردبیران محترم ایکنا
واقعا خبر شب گذشته که بعد نماز مغرب و عشا بوده رو باید ساعت 11:05 رو سایت بگذارید؟!!!!!! اونم بدون منبع!!!
قبلنها بهتر کار می کردید
captcha