نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3542419
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه معارف: نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات حرم رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی٬ نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات حرم رضوی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: این نشست ظهر امروز٬ ۱۱ آبان ماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی به منظور بیان نقطه نظرات علما و فضلای حوزه علمیه خراسان و بهره‌مندی از رهنمودهادی تولیت آستان قدس رضوی دایر می‌شود.
حسینی تصریح کرد: از جمله محورهای مورد بحث و بررسی در نشست امروز٬ تبادل نظر٬ بیان مسائل و مشکلات حواشی اقامه نماز در حرم رضوی و بررسی درخواست و پیشنهادهای زائران در خصوص نماز است همچنین به دنبال راهکار برای برگزاری نمازهای سراسری در ایامی خاص همچون عید فطر و عید قربان هستیم.
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: به طور سالانه 20 هزار نوبت نماز جماعت در 17 مکان از رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی به امامت  48 نفر از طلاب، علما و فضلا اقامه می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در ایام تابستان با توجه به حضور گسترده زائران داخلی و کشوری٬ باشکوه‌ترین نمازهای جماعت جهان اسلام در صحن و سرای حریم ملک پاسبان رضوی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اقامه نماز جماعت از سوی مراجع عظام تقلید در تابستان، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی افزون بر آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی و آیت‌الله‌العظمی سبحانی در جمع زائران تابستانه حرم رضوی اقامه نماز کردند.‌
یادآور می‌شود٬ در این نشست به خبرنگاران اجازه ورود داده نمی‌شود؛ لذا اخبار تکمیلی ارسال نخواهد شد.
captcha