شهید مدرس اسوه تقوا، دیانت و سیاست بود
کد خبر: 3544101
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

شهید مدرس اسوه تقوا، دیانت و سیاست بود

گروه سیاست و اقتصاد: مدیر آرامگاه شهید مدرس از شهید مدرس به عنوان اسوه تقوا و دیانت و سیاست نام برد و گفت: مدرس ستاره‌ای در عرصه علم، دانش، فرهیختگی و عالمی برجسته و مجاهدی مبارز و خستگی‌ناپذیر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی محمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس، صبح امروز 17 آبان ماه در جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس که در محل بیت امام جمعه کاشمر تشکیل شد، با گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهید آیت آلله مدرس از اجرای 13 برنامه فرهنگی هم‌زمان با سالگرد شهید مدرس در این شهرستان خبر داد.
یعقوبی با بیان اینکه مدرس در اوج اختناق رضاخانی جهت اعتلای فرهنگ اسلام و دین، مبارزه کرد و جان خود را در راه اهداف اسلام گذاشت و به دست دژخیمان رضاخانی در شهرستان کاشمر به شهادت رسید، از شهید مدرس به عنوان اسوه تقوا و دیانت و سیاست نام برد و اظهار کرد: از ابتدا تا دهم آذرماه که روز اصلی برگزاری مراسم شهید مدرس است برنامه‌های متنوع فرهنگی در این شهرستان خواهیم داشت.
وی افزود: برگزاری همایش اربعین حسینی با حضور کاروان‌های پیاده با همکاری دهیاری‌ها و روحانیون مستقر در روستاهای کاشمر و خلیل‌آباد و تکریم کاروان‌ها همراه با سخنرانی و قرائت زیارت اربعین در این روز، اجتماع بزرگ لبیک گویان کوچک همراه با برپایی نمایشگاه با حضور نونهالان پیش دبستانی و دبستانی، برگزاری همایش سلاله نور با حضور دانش‌آموزان ممتاز از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.
مدیر آرامگاه شهید مدرس کاشمر همچنین از برگزاری مراسم همراه با کلام وحی با حضور قاریان بین‌المللی، شب شعر در سوگ جانان با حضور شعرای برجسته شهرستان، همایش بسیجیان، مسابقه غیر حضوری «مدرس؛ الگوی اقتصاد مقاومتی» از طریق وب سایت مجتمع، طراحی نشریه دیواری و ارسال به مدارس استان همراه با مسابقه فرهنگی با موضوع امام رضا(ع) و شهید مدرس(ره) و فراخوان داستان‌نویسی با موضوع شهید مدرس به صورت کشوری خبر داد.
وی با بیان اینکه ارسال بسته فرهنگی ویژه هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه کشور، برپایی نمایشگاه عکس «نماینده جاودان ملت»، معرفی شهید آیت‌الله مدرس(ره) و فعالیت‌های آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های فرهنگی خواهد بود که هم‌زمان با سالگرد شهید مدرس اجرا خواهد شد، گفت: هم‌زمان با شب شهادت امام رضا(ع) ویژه برنامه «مرثیه خورشید» و در روز دهم آذرماه مراسم ویژه بزرگداشت شهادت آیت الله مدرس(ره) با حضور مسئولین کشوری در کاشمر برگزار خواهد شد.
یعقوبی برگزاری مسابقه فرهنگی «مدرسِ دیانت و سیاست» جهت طلاب حوزوی و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی دیگر، ویژه دانش‌آموزان را از ویژه برنامه‌های دیگری دانست که به مناسبت هفتاد و نهمین سالگر شهید مدرس اجرا خواهد شد.

captcha