زیرساخت‌های سفر گروهی به مشهد فراهم شده است
کد خبر: 3545884
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
استاندار خراسان رضوی:

زیرساخت‌های سفر گروهی به مشهد فراهم شده است

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی از تأمین زیرساخت‌های لازم برای سفر گروهی به مشهد خبر داد و گفت: با توجه به تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی به استان و مشهد، طرح جامع کمّی و کیفی زیارت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ استان مصوب شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی به استان و مشهد مقدس، طرح جامع کمّی و کیفی زیارت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ استان مصوب شد.
وی افزود: با عنایت به اینکه حضور زائران در ایام و مناسبت‌های خاص اوج می‌گیرد و در برخی از فصول شاهد تردد تعداد کمتری از زوار در مشهد مقدس هستیم، به منظور ارائه‌ خدمت بهتر مقرر شد که برای سفرها برنامه‌ریزی مناسبت‌تری صورت پذیرد و توزیع زمانی انجام شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح زیارت گروهی مبدأ به مبدأ به عنوان یکی از بسته‌های اجرایی طرح جامع کمّی و کیفی زیارت با همکاری بخش‌های مختلف اعم از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اجرا درآمد.
رشیدیان تصریح کرد: متقاضیان سفر گروهی به مشهد مقدس می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که به همین مناسبت راه‌اندازی شده به نشانی mabdabemabda.com نسبت به ثبت‌نام اقدام و از بسته‌های سفر معرفی شده در سامانه‌ مذکور استفاده کنند.
یادآور می‌شود، از جمله اهداف اجرای طرح مبدأ به مبدأ، استفاده از زمان‌های غیر اوج سفر جهت تشویق زیارت به صورت گروهی، ارائه‌ تخفیف بین 20 تا 50 درصد در هزینه‌های سفر به ویژه در اسکان زائران، ارائه‌ بسته‌های سفر و خدمات از مبدأ حرکت زائران در مقصد تا بازگشت به مبدأ، ارائه‌ بسته‌های ویژه برای زوج‌های جوان که ماه عسل خود را مشهد مقدس انتخاب می‌کنند، ارائه‌ بسته‌ ویژه برای روستائیان، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، ارائه‌ بسته‌های فرهنگی و ... است.
captcha