وحدت کلمه، رمز استمرار انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3568672
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
استاندار خراسان رضوی:

وحدت کلمه، رمز استمرار انقلاب اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر ایمان، ارزش‌های دینی و رهبری امام خمینی(ره) بود، بیان کرد: رمز تداوم و استمرار انقلاب اسلامی، تداوم وحدت کلمه در عین وجود سلایق مختلف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 11 بهمن ماه، در نشست هماهنگی با اعضای کمیته‌های ستاد برگزاری دهه فجر استان ضمن تأکید بر حفظ وحدت به عنوان رمز تداوم انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با شعار ارزش‌های دینی به پیروزی رسید و حفظ وحدت، باعث تداوم ارزش‌های ایمانی و اعتقادی خواهد شد.
وی با ضروری خواندن وحدت به عنوان یک محور ضروری در زمان‌های مختلف ادامه داد: دهه فجر یکی از زمان‌هایی است که گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه که دل در گرو نظام و انقلاب دارند متحدانه و بدون اختلاف در صحنه حاضر هستند.
حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی در مقابل هجمه سکولار
استاندار خراسان رضوی شرایط فعلی جهان و منطقه را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مواضع دشمنان ما و رفتار مقامات فعلی برخی کشورهای مسلمان در قبال انقلاب اسلامی و با توجه به هجمه دنیای سکولار علیه ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی، حفظ و به نمایش گذاشتن وحدت در جامعه اسلامی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و نه تنها کشور ما بلکه جهان اسلام باید به این تهاجم فرهنگی توجه داشته باشد.
رشیدیان ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با نام خدا و با الهام از ارزش‌های دینی آغاز شد و اثری ارزشمند از خود در میان انقلاب‌های جهان به جا گذاشت و می‌توان گفت انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است زیرا طبق آمار به دست آمده، ایمان و ارزش‌های دینی بیش از 80 درصد شعارهای مردمی را شکل می دهد.
لزوم معرفی پایگاه‌های انقلابی شاخص در مشهد
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش روحانیت و علمای مشهد در پیشبرد انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما باید پایگاه‌های آغاز و گسترش انقلاب اسلامی در سطح مشهد از جمله مسجد کرامت و مسجد امام حسن مجتبی(ع) را با نشان‌هایی مشخص کنیم چرا که این پایگاه‌ها با فعالیت افرادی مثل رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.
وی گفت: شاید نسل جدید با پیایگاه‌ها و مکان‌هایی که نقش محوری در انقلاب اسلامی داشتند، آشنا نباشد لذا باید با نصب تصاویر و سایر ابزار تبلیغی، مراکزی مثل میدان 10 دی و سایر مکان‌ها را مشخص کنیم تا مقاومت مردم را یادآور باشد، اگر اینگونه نباشد شاید حافظه تاریخی فرزندان ما این مکان‌ها و خاطرات را دیگر به یاد نیاورد.
امام خمینی با تعریف صفوف مبارزه به مقابله با استکبار پرداخت
رشیدیان با اشاره به مواضع امام خمینی(ره) در مقابل استکبار عنوان کرد: امام خمینی(ره) سه رده و خاک‌ریز برای مبارزه با استکبار جهانی در نظر داشتند و یکی از این خاک‌ریزها مستضعفان سراسر جهان هستند که در سراسر جهان باید در مقابل مستکبران موضع داشته باشند و در مرحله بعد مسلمانان جهان هستند که باید با نمادهایی مثل کنفرانس‌های اسلامی و مراسم حج، ید واحده باشند و به مقابله بپردازند.
وی ادامه داد: صف سوم مورد نظر امام راحل(ره) برای مقابله با استکبار، ملت ایران هستند که باید با اتحاد و به هم پیوستگی مسیر را ادامه دهند و این موضوع را رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی(ره) نیز در نظر دارند و همه باید برای حفظ این صفوف تلاش کنیم.
رشیدیان وضعیت ملت‌های مسلمان و اوضاع منطقه را تأسف‌بار خواند و بیان کرد: با توجه به رفتار برخی دولت‌ها و حکام به ظاهر مسلمان و جنایات صورت گرفته علیه ملت‌ها و کشتارهای وحشتناک به نام اسلام در کشورهای مسلمان که در نتیجه آن صهیونیست‌ها جرأت پیدا کرده‌اند تا فعالیت‌های خود را گسترش دهند، ما باید تلاش کنیم تا به عنوان منادی انقلاب اسلامی، اصل وحدت را محقق سازیم.
مشهد2017؛ فرصتی برای انتقال مفاهیم انقلاب

وی با اشاره به رویداد فرهنگی مشهد2017 اضافه کرد: خراسان با محوریت شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح بوده و حال که این موضوع در سال 2017 میلادی عنوان شده‌ است، رفتارها و فعالیت‌های ما نیز نمود بیشتری در طول این سال خواهد داشت و سعی بر این است تا تمامی برنامه‌های خود را حول این محور متمرکز کنیم تا بتوانیم ندای وحدت را از مأذنه‌های این شهر به گوش جهانیان برسانیم و مفاهیم انقلاب اسلامی را انتقال دهیم.
رشیدیان با تأکید بر مهم بودن گسترش و تبلیغ فعالیت‌های انقلابی ادامه داد: امیدورایم تا با همکاری نهادهای نظامی و اطلاعاتی، موزه عبرت را در شهر مشهد راه اندازی کرده و از آثاری مثل کتاب مبارزات آیت‌الله واعظ طبسی رونمایی کنیم تا بتوانیم توضیح مناسبی از شرایط آن زمان و موقعیت فعلی و پیشرفت‌های کشور در طول انقلاب اسلامی را برای فرزندان خود ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها و هنرمندان نقش مهمی در تبلیغ و انتقال ارزش‌های انقلاب دارند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در گام اول آموزه‌های دینی را در مردم زنده کرده و سپس با حرکتی همگانی مسیر انقلاب را ادامه داد، حال هنرمندان ما باید با استفاده از این ذخایر به تولید آثار مناسب و جدید بپردازند و رسانه‌ها نیز باید با استفاده از آرشیو موجود، بر تبلیغ و پوشش فعالیت‌های انقلابی متمرکز شوند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حضور و پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی دارد و ما باید برای حفظ این نقش و تقویت آن تلاش کنیم و با بیش از 52 هزار برنامه محوری که در سطح استان به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود، مشارکت حداکثری مردم را در نظر داشته باشیم.
برنامه‌های دهه فجر با توجه به ایام فاطمیه اجرا می‌شود
یادآور می شود، در ابتدای این نشست نیز حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس ستاد برگزاری دهه فجر به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد پرداخت و گفت: حدود دو ماه قبل ستاد دهه فجر استان فعالیت خود را با 28 کمیته آغاز کرده و در نظر داریم تا با توجه به مصادف شدن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر و در نظر داشتن زمان‌بندی جشن‌ها، همایش‌های اجتماعی و مذهبی را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: امسال در سطح استان 100 راهپیمایی برای گرامیداشت پیروزی انقلاب در نظر گرفته شده و در مشهد نیز با توجه به مصادف شدن 33 بهمن با روز جمعه از حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به عنوان سخنران ویژه این مراسم دعوت به عمل آمده است و همچنین سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده مثل ارائه اثر محتوایی 50 سال سلطنت یا ذلت نیز طبق هماهنگی‌های انجام شده اجرا خواهد شد.
captcha