توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی؛ رویکرد انقلاب اسلامی
کد خبر: 3574654
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی؛ رویکرد انقلاب اسلامی

گروه شهرستان‌ها: استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد اساسی انقلاب اسلامی بر ایمان، وحدت کلمه و توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، 26 بهمن‌ماه با حضور در مراسم افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی زنده‌یاد پروفسور شمس شریعت تربقان در روستای زادگاهش تربقان کاشمر با بیان اینکه رویکرد اساسی انقلاب اسلامی بر ایمان، وحدت کلمه و توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودی است، گفت: دولت یازدهم با این رویکرد و با اتکا به خدا، اعتماد به مردم و  توجه به نظر آنان به‌عنوان ولی نعمتان خود توانست روحیه اتحاد و همدلی را در کشور ایجاد کند.
وی با اعلام اینکه نتیجه این رویکرد مشارکت حداکثری مردم در همه زمینه‌ها به ویژه در امور خیر مثل ساختن بیمارستان، درمانگاه و مدرسه است، عنوان کرد: دولت یازدهم از همان ابتدا بنای خود را بر شعار تدبیر و امید گذاشت. 
رشیدیان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر شاهد توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: خیرین و مردم که احساس یکی بودن با دولت دارند در تمام مسائلی که نیاز به مشارکت می‌بینند، وارد شده‌اند.
وی با بیان اینکه برخی سعی می‌کنند توفیقات دولت را کوچک نشان دهند، گفت: جوانان اهل مطالعه می‌دانند و می‌توانند بررسی کنند خروج از فصل هفتم مصوبات شورای امنیت سازمان ملل موضوع سهلی نیست زیرا وقتی کشوری جزء شمول آن می‌شود سرنوشتی شبیه عراق دارد و در آن صورت برای کشور ما شکل و یک اجماع جهانی علیه کشور برای حمله و تهاجم صورت می‌گرفت که با هدایت رهبری و تدابیر و مدیریت رئیس جمهور و اقدامات خوب تیم دیپلماسی به موفقیت‌هایی رسیدیم.
رشیدیان با اشاره به اینکه اکنون آمریکا با مواضع رئیس جمهور جدید خود در انزوا و تنهایی است به طوریکه حتی اروپائیان هم در این شرایط در کنار آن‌ها نیستند و حتی خود ملت آمریکا هم در کنار این رئیس جمهور ناشی و ناکارآمد قرار نمی‌گیرند و بزرگ‌ترین اعتراضات  مردمی شکل گرفته است، افزود: شاید آن چیزی که زمانی امام راجع به حکومت کمونیستی در شوروی گفتند، بارقه‌های آن را در نظام امپریالیستی آمریکا شاهد خواهیم بود به‌طوری‌که برخی از ایالات آمریکا مدعی جدا شدن و تفکیک از آمریکا هستند.
وی ادامه داد: شرایط خوب مذاکرات با تلاش تیم دیپلماسی کشور ما را به جایی رساند که در سطح بین‌المللی و تعامل و ارتباطات اقتصادی خود را گسترش داده و اجماع بین‌المللی علیه خود را بشکنیم و ظرفیت‌های خوبی به کشور از لحاظ علمی و جذب فرهیختگان خارج کشور و جذب سرمایه‌گذاری بیاوریم.
استاندار خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: از سال 81 تا 92 حدود 900 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری در طول 11 سال داشتیم و در این سه سال بیش از 744 میلیون دلار توانستیم جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.
وی، یکی از اهداف دولت یازدهم و در برنامه‌های رئیس‌جمهور را ایجاد تهاتر و توازن منطقه‌ای و عدالت اجتماعی و توجه به نقاط محروم عنوان کرد و گفت: در این حوزه یکی از مسائل اولویت‌دار دولت، توجه به مسئله بهداشت بود تا پیشگیری از درمان مهم‌تر باشد و بتوانیم از شیوع بیماری‌های مختلف به دلایل شرایط زیستی و محیطی نوع تغذیه و عدم رعایت مسائل بهداشتی که رو به ازدیاد بود، جلوگیری کنیم تا نیاز به درمان کمتر و امید به زندگی بیشتر شود.
رشیدیان با قدردانی از خیران عرصه سلامت افزود: با این حرکت خوب در کشور، استان و کاشمر می‌توانیم جامعه‌ای سالم‌تر و توانمندتر داشته باشیم زیرا جامعه‌ای قدرتمند است که سالم باشد تا با سرعت بیشتر مسیر توسعه را طی کند.
گفتنی است، روستای تربقان از توابع بخش مرکزی کاشمر در فاصله پنج کیلومتری تا مرکز شهر قرار دارد.
captcha