استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی در حمایت از استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3581103
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی در حمایت از استعدادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاندار خراسان رضوی گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت‌های بین دستگاهی می‌توان بسیاری از استعدادهای قرآنی را جهت رسیدن به اهداف مطلوب مورد نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شب گذشته، 15 اسفندماه، ضمن بازدید از تحریریه خبرگزاری ایکنا در خراسان رضوی، به تشریح فعالیت‌های قرآنی انجام شده در سطح استان خراسان رضوی و شهر مشهد پرداخت و بیان کرد: استعدادهای قرآنی مناسبی در خراسان رضوی و شهر مشهد از جمله در زمینه‌های مختلف قرائت، تفسیر و حفظ قرآن وجود داشته و دارد که ما از این بابت خدا را شاکریم.
استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی در حمایت از استعدادهای قرآنی
وی با بیان اینکه این ظرفیت و استعداد مطلوب در میان قشر نوجوان و جوان ما نیز استمرار دارد، ادامه داد: امیدواریم با حمایت نهادها و مؤسسات قرآنی و با استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی همانند فعالیت و مشارکت آستان قدس رضوی در طرح‌های قرآنی، بتوانیم شاهد رشد هرچه بیشتر استعداد و فعالیت‌های قرآنی باشیم.
رشیدیان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر تشریح وضعیت بودجه‌های قرآنی استان خراسان رضوی ابراز کرد: ما در موضوع فعالیت‌های قرآنی نگاه عملکردی به اقدامات انجام شده داریم و همان‌طور که در بسیاری از موارد دیگر، بودجه مناسبی وجود نداشته و شاهد عملکرد مثبت و حرکت رو به جلوی این فعالیت‌ها هستیم، در زمینه قرآنی نیز طی یک سال و نیم گذشته شاهد انجام فعالیت‌های مناسبی بوده‌ایم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در بسیاری از موارد با مشکلات بودجه‌ای همراه بودیم، اضافه کرد: برای مثال در بحث رفع مشکلات مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز بودجه صفر بود، اما در توسعه امکانات روستایی شاهد فعالیت‌های مثبت و مؤثری بوده‌ایم و به همین جهت باید نگاه عملکردی به مباحث داشت.
استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی در حمایت از استعدادهای قرآنی
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی انجام شده در حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: بیش از 18 هزار قرآن‌آموز در مؤسسات قرآنی حاشیه شهر مشهد مشغول به فراگیری معارف قرآنی شدند که این امر، یک اقدام مؤثر قرآنی و فرهنگی در این منطقه از شهر مشهد بوده است.
وی در ادامه گفت: با همکاری نهادهایی مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و کانون‌های مساجد، پرورش تعداد زیادی از حافظان قرآن انجام شده و یا در حال انجام است.
وی بر استفاده از ظرفیت و تعامل بین‌دستگاهی در انجام فعالیت‌های قرآنی و حمایت از استعدادهای این عرصه تأکید کرد و گفت: با توجه به این فعالیت‌ها و همچنین برخورداری از استعدادها در این منطقه، شاهد رشد و گسترش فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد هستیم.
captcha