موفقیت‌ها نشان‌دهنده کارآمدی نظام دینی است
کد خبر: 3584318
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
استاندار خراسان رضوی:

موفقیت‌ها نشان‌دهنده کارآمدی نظام دینی است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت‌های دولت در حوزه‌های مختلف گفت: نباید به خاطر انتخابات و مسایل سلیقه‌ای این موفقیت‌ها را نادیده گرفت، این‌ها نشان‌دهنده کارآمدی نظام دینی کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، در پنجاهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که عصر روز گذشته، 24 اسفندماه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های دولت در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: نباید به خاطر انتخابات و مسایل سلیقه‌ای این موفقیت‌ها را نادیده گرفت. این‌ها نشان دهنده کارآمدی نظام دینی کشور است. آن کسی که این موفقیت‌ها را زیر سؤال می‌برد، توجه کند که آیا با کسانی که منتقد یا در تضاد جمهوری اسلامی هستند، همسو نشده است؟ 
وی اظهار کرد: آن کسی که در آن سو نشسته آیا از همین عزیزان خوراک تهیه نمی‌کند؟ چه کسی تبلیغ ناکارآمدی نظام را می‌کند؟ مقام معظم رهبری فرمودند کسی که احساس ضعف کند، اقتصاد مقاومتی، انقلاب و انقلابی بودن را نفهمیده است. انقلابی بودنی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، یعنی احساس ضعف نکرده و خودباوری همراه با عقلانیت و تدبیر داشته باشیم. الحمدلله این خود را نشان داده و نتیجه این اقدامات در حال بروز و ظهور است.
وی ادامه داد: گاهی برای تیتر جنجالی یک سری مسایلی برش می‌خورد و متاسفانه برخی آن را می‌خوانند و همان را مبنای قضاوت قرار می‌دهند. خبرنگاران به غیر از جلب مخاطب به مسایل دیگر نیز بیندیشند. 
رشیدیان تصریح کرد: عبور از وضعیت رکود تورمی شرایط بسیار سخت و دشواری است اما به فضل الهی و همت همه دست اندرکاران و بخش‌های مختلف توانسته‌ایم از این شرایط عبور کنیم. نرخ تورم در استان ما به 5.8 رسیده و در حوزه رشد نیز شرایط ما مثبت شده است. همچنین علی رغم برخی مشکلاتی که برای تامین درآمدهای کشور وجود داشته، در استان طرح‌هایی آغاز شده که تا انتهای شهریور ماه بیش از 9000 میلیارد تومان پروژه در حال انجام خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: گاهی برخی سؤالاتی در جامعه مطرح می‌شود که خود ایجاد یک انحراف است. شاخص‌های سنجش موفقیت اقتصاد مقاومتی رونق بازار، میزان تولید و اشتغال است. در شرایط عبور سرمایه گذاری، روی حوزه‌های زیربنایی تمرکز کرده‌ایم تا کیفیت تولیدات بهتر شده و بهره‌وری افزایش داشته باشد لذا لازم است سرمایه مورد نیاز که در داخل قابل تامین نیست، از بازار جهانی تامین شود.
وی در ادامه با اشاره به رشد تولیدات کشاورزی، جذب 904 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی گفت: نتیجه این موفقیت ها، رشد اشتغال است، آمار اشتغال ما همیشه روی یک میلیون و 800 هزار می چرخید اما امسال این رقم از یک میلیون و 900 هزار شغل گذشته است. 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در حوزه سرمایه گذاری در طرح‌های صنعتی در بخش‌های روستایی و مناطق محروم بالاترین عملکرد را داشته و استان برتر شده‌ایم، اظهار کرد: اقداماتی که در حوزه خدمات و توسعه عمرانی استان در بخش‌های آب و فاضلاب و برق و توسعه راه‌ها صورت گرفته، موفقیت آمیز بوده و در حوزه بیمارستانی نیز اقداماتی که صورت گرفته، بی نظیر بوده است. 
وی تصریح کرد: شاید اگر امروز از مردم سئوال کنیم، آیا اقتصاد مقاومتی را در سر سفره احساس کرده‌اید، بگویند نه؛ چون کارهای زیربنایی زمان بر است. اگر این دولت به جای اینکه گندم را 1270 تومان از گندم کار می خرید، از قزاقستان وارد می‌کرد قیمت آن تنها 800 تومان می‌بود. اگر مطابق سنت قبلی گندم می‌خریدیم، آیا دولت خوبی می‌شدیم؟ آیا مصالح کشور و اقتصاد مقاومتی و کشور یعنی این؟ مقام معظم رهبری فرمودند حیف است میوه از خارج وارد شود. 
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: چرا ذهن مردم را برای انتخابات و مسایل سیاسی و جناحی به جاهایی می‌بریم که نباید برود؟ چرا با مردم با صداقت و خلوص صحبت نمی کنیم؟ ما خیلی کار داریم که بگوییم موفق بوده‌ایم. یک آقایی مصاحبه‌ای کرده بود که دولت در حاشیه مشهد کاری نکرده است. فقط در حوزه کشف رود 1650 هکتار زمین به میزان 76 کیلومتر آزادسازی شده است. آن برادری که می گوید دولت در حاشیه شهر مشهد کاری نکرده، برود حداقل فیلم یا عکس آن را ببیند. 
رشیدیان اظهار کرد: 305 کیلومتر برای ایجاد شبکه جمع آوری فضالاب در حاشیه شهر پیمان سپاری شده است. در همین مناطق آموزش و پرورش مدارس سه شیفته را به دو شیفت با 35 نفر ظرفیت رسانده و با حل مشکلات گاز در حاشیه شهر، در این بخش تحولی صورت گرفت. 
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اگر قرار باشد بگوییم هنوز چیزی سر سفره مردم نیامده، باید بدانیم تا زمانی که به شرایط سر به سر نیاز به بازار کار برسیم، مسیری طولانی در پیش داریم. در گذشته ما به یک میلیون و 200 هزار فرصت شلی نیازمند بودیم که امروز به 700 هزار رسیده است و از این جهت پنجمین تولید کننده شغل در دنیا هستیم ولی هنوز هم کار بسیار داریم. با این حال خدا را شاکر هستیم که اثرات این اقدامات کم کم دیده می شود. 
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در مسئله طلاق در سال 93 رتبه اول کشور را داشت و امسال رتبه 8 را داریم، اضافه کرد: این نتایج با تذکر و نکنید و نروید نمی‌شود. یکی از بزرگترین مشکلات طلاق مسئله معاش و اشتغال بود. با ایجاد اشتغال نرخ طلاق کاهش پیدا می‌کند. البته سازمان بهزیستی و دادگستری نیز در این حوزه خیلی کار کرده اند.
رشیدیان با اشاره به موفقیت‌های دولت در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: نباید به خاطر انتخابات و مسایل سلیقه‌ای این موفقیت‌ها را نادیده گرفت. این‌ها نشان دهنده کارآمدی نظام دینی کشور است. آن کسی که این موفقیت‌ها را زیر سئوال می‌برد، توجه کند که آیا با کسانی که منتقد یا در تضاد جمهوری اسلامی هستند، همسو نشده است؟ 
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص هواپیماهای جدید گفت: یکی از آقایان صحبتی کرد که هواپیما آمد؛ همه جمع شدند که انگار چه شده است؟ اما او نگاه نمی‌کرد که در مذاکرات هسته‌ای مخالف‌ترین ساز بعد از آمریکا را همین کشور فرانسه می‌زد. با روی کار آمدن ترامپ ‌مریکایی‌ها می‌خواستند تحریم‌ها را ادامه دهند اما در چنین شرایطی فرانسه هواپیماها را به ما می‌دهد. 
رشیدیان عنوان کرد: این موفقیت برای ملت و کشور ماست و شکست اتوریته آمریکا را نشان می‌دهد. این را باید توجه داشته باشیم و به آن توجه دهیم. این اتوریته آمریکا بود که شکست و نشان داد که حتی اروپا در مقابل سیاست‌های استکباری آمریکا می‌ایستد. 
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مسئله فرهنگ سازی، بزرگترین هدفی است که باید به همراه آن اقتصاد مقاومتی را دنبال کرد. مردم باید خود را باور کنند و دانشمندان وارد عرصه شوند و فرهنگ مصرف نیز به سمت کالای خودی برود. بایستی این فرهنگ اقتصاد مقاومتی را با محور خودباوری، عدالت محوری، دانش محوری و مصرف کالاهای داخلی در جامعه گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: ما دچار خودشیفتگی مزمن نیستیم و امکان بهتر شدن بود و می‌شد بهتر از این عمل کرد ولی به نظر من همه بخش‌ها، اقدامات خود را با خلوص نیت انجام داده‌اند.
captcha