مبارزه با مفاسد سازمان یافته را جدی بگیریم
کد خبر: 3612322
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

مبارزه با مفاسد سازمان یافته را جدی بگیریم

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: همگی در برابر فساد مالی مسئولیم، فساد مانند موریانه است و اگر رخنه کند خوب و بد نمی‌شناسد، مبارزه با مفاسد سازمان یافته را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، اول تیرماه، در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان و جمعی از معاونان این مجموعه که در بیت امام جمعه اراک برگزارشد گفت: دستگاه قضا باید به اکمل وجه در حوزه امنیت، تحکیم بنیان خانواده، سلامت گردش مالی، اقتصاد و جریانات بودجه‌ای نظارت داشته باشد. 
وی تصریح کرد: دستگاه قضا، پلیس و نیروهای حفاظتی و امنیتی در حوادث اخیر استان مبنی بر دستگیری قاتل 6 نفر از همشهریان و حادثه پارک شهید باهنر بسیار هوشمندانه عمل کردند و در اسرع وقت اقدام به دستگیری کردند و به بازرپرسی تحویل دادند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: برخی عوامل سودجو حادثه پارک شهید باهنر را به حمله تروریستی داعش مربوط کردند در حالیکه این حادثه هیچ ارتباطی با داعش و گروهک‌های تکفیری نداشت. 
امام جمعه اراک افزود: آل سعود و سران برخی کشورهای عربی، داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری را حمایت می‌کنند و هر روز مانند قارچ سر از جایی در می‌آرووند، این وظیفه همگی ماست نسبت به این عوامل هوشیار باشیم، البته نیروهای امنیتی، انتظامی و ... با هوشیاری بسیار وارد عرصه شدند اما باید برای حفظ امنیت ملی بر توان عملیاتی افزود. داعش با ترقه بازی قصد پْزدادن در عرصه های بین‌المللی داشت اما خوشبختانه خیلی زود حادثه ختم شد. 
وی تأکید کرد: باید همیشه مراقب دشمن باشیم، امنیت کشور باید صد درصد باشد، دستگاه امنیتی باید به روز باشد و از نظام در برابر دشمنان قسم خورده دفاع کند، دشمن هیچ مرزی از انسان و انسانیت نمی‌شناسد و همواره دنبال این است که به اصل نظام و آرمان‌های حضرت امام صدمه وارد کند. 
آیت‌الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: امنیت استان به امنیت ملی گره خورده است، مراقبت لازم در برابرهر گونه ناامنی و اغتشاش خواه از سمت داعش، خواه اشرار داخلی، لازم است. امنیت قابل معامله نیست و ما سر این امر با احدی تعارف نداریم. با همت دستگاه قضا و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ضریب امنیت استان در سال 96 نسبت به 95 در بخش‌های اخلاقی، اجتماعی، خشونت، اقتصادی، حقوقی، فضای مجازی و .. تا دو درجه ارتقا یابد. 
وی بیان کرد: توجه به مسأله امنیت به عنوان نقشه راه امری لازم است، نباید هرگز در برابر اخلالگران امنیت کوتاه بیایم، باید راه را برهر اخلال‌گری بست، مسأله امنیت به عنوان یک اصل جدی مورد توجه قرار گیرد. 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مسأله پیشگیری از دیگر مباحث مهم است که باید جدی گرفته شود، احداث قرارگاه در این امر بسیار ضروری است، در حوزه مواد مخدر نباید کوتاه آمد هر پرونده را خنثی نبینیم ممکن است هر پرونده ما را به سر شبکه‌های اصلی برساند. 
وی ادامه داد: همگی در برابر فساد مالی مسئولیم، دستگاه قضا به عنوان شمشیر نظام است و با قدرت در برابر فساد مالی ایستاده است، فساد مانند موریانه است و اگر رخنه کند خوب و بد نمی‌شناسد، مسائل مبارزه با مفاسد سازمان یافته را جدی بگیریم، دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، سپاه، بسیج، اطلاعات را درست استخراج کنند و در اختیار دستگاه قضا قرار دهند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: دستگاه قضا نسبت به مسائل مالی، پیگیری معوقه‌ها، واگذاری بخش‌های صنعتی حساس باشد، اصل 44 که مدنظر رهبری بود لوث شد و به درستی انجام نشد، ایشان نظر داشتند با اجرای اصل 44 انقلابی به وجود آید. حال باید پیگیری کرد سرمایه‌ها کجا رفته است، دیوان محاسبات کجاست؟ ما سر مسائل بیت المال با کسی تعارف نداریم.  
وی افزود: روز قدس باید هر سال حساس تر از سال‌های قبل برگزار شود و ابعادش بیشتر برای مردم نمایان شود، این روز، روز وحدت امت اسلامی است و استراتژی روشنی را برای مردم نمایان می‌کند، حضور آگاهانه در راهپیمایی روز قدس تکلیف الهی، وظیفه ملی و بین‌المللی ماست. 
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه انقلاب ما توانست لیبرالیسم را ساقط نماید، اظهار کرد: سلامت دستگاه قضا اولویت اول است و اگر تأمین نشود با مشکل مواجه خواهیم شد. 
به گزارش ایکنا: حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: انجام فعالیت‌های گسترده در حوزه تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مراکز مشاوره، فعالیت در حوزه زنان آسیب دیده تنها بخشی از خدمات دستگاه قضا در استان مرکزی است. 
وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه مبارزه با مواد مخدر یکی از خدماتی است که با همکاری سپاه انجام می‌شود، برای این قرارگاه 8گام تعریف شده که در حال حاضر دوگام اجرایی شده است. 
یادآور می‌شود؛ در پایان از 25 نفر از کارکنان نمونه دادگستری تجلیل شد.
captcha