تعلیم و تربیت تمام ساحتی؛ روح حاکم بر سند تحول بنیادین/ فرهنگ قرآنی باید تبدیل به گفتمان ملی شود
کد خبر: 3615959
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

تعلیم و تربیت تمام ساحتی؛ روح حاکم بر سند تحول بنیادین/ فرهنگ قرآنی باید تبدیل به گفتمان ملی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن و فرهنگ قرآنی باید تبدیل به گفتمان ملی در جامعه شود، گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین، یک تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که ساحت تربیتی، اعتقادی و دینی را به عنوان یک ساحت بنیادی و حاکم بر باقی ساحت‌ها برمی‌شمارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که شامگاه، 14 تیرماه در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: آنچه که امروز اتفاق می‌افتد یک رخداد بزرگ و عظیم در حوزه تعلیم و تربیت است و آن توجه به مسئله توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در فضای تعلیم و تربیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی این مسابقات را یکی از بهترین اقدامات آموزش و پرورش دانست و افزود: در بین فرهنگیان فضای مسابقات قرآن حاکم شده است که حرکتی بدیع و تازه‌ بود.
کاظمی با بیان اینکه قرآن منشأ خیر، برکت، رحمت، مغفرت و ... در همه عرصه‌های زندگی است، عنوان کرد: اگر بخواهیم مسیرهای سلامتی را در جامعه طی کنیم و اقتصاد، خانواده، سیاست و ... سالم داشته باشیم باید جامعه را با فرهنگ قرآن آشنا کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن و فرهنگ قرآنی باید تبدیل به گفتمان ملی در جامعه شود، ابراز کرد: روح حاکم بر سند تحول بنیادین، یک تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت را بیان می‌کند و ساحت تربیتی، اعتقادی و دینی را به عنوان یک ساحت بنیادی و حاکم بر باقی ساحت‌ها برمی‌شمارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مرکز ساحت تربیت اعتقادی را توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت دانست و تشریح کرد: ما نیز به پیروی از سند تحول بنیادی و سیاست برنامه‌ریزی‌های اصولی آموزش‌و‌پرورش که از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در استان است، توسعه این فرهنگ‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
کاظمی در پایان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش، توسعه و ترویج فرهنگ سیره رضوی را در کنار توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: با همین نگاه در اوقات فراغت 20 پایگاه با نگرش حاکمیت توسعه و ترویج فرهنگ سیره رضوی احداث شده‌اند.
captcha