چهارمین نمایشگاه مهردرخشان آغاز به کار کرد
کد خبر: 3701727
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

چهارمین نمایشگاه مهردرخشان آغاز به کار کرد

گروه اجتماعی- چهارمین نمایشگاه مهر درخشان در راستای حمایت از کالای ایرانی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه مهر درخشان امروز، دوم فروردین‌ماه در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
در آغاز این مراسم مصطفی خاکسار، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه روز گذشته توفیق زیارت نورانی امام رضا(ع) و نشستن پای سخنان گوهربار مقام معظم رهبری را داشتیم، عنوان کرد: باید از نکات گوهرباری که ایشان فرموندند به خصوص تأکیدات ایشان در زمینه استفاده از ذخایر سرشار نظام جمهوری اسلامی و توجه به کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه آستان قدس پیرو سخنان رهبری توجهات و حمایت‌هایی در زمینه تولیدات داخلی دارد، ابراز کرد: توجه به بحث حمایت، زمینه‌سازی برای افزایش تولید ایرانی است.
خاکسار با بیان اینکه نمایشگاه مهر درخشان چهارمین دوره خود را سپری خواهد کرد، تشریح کرد: متوسط هرسال دوبار این نمایشگاه برگزار شده است که نشان از توجه ویژه آستان قدس در حوزه خدمت‌گذاری و در رأس آن توجه به کارآفرینی و تولیدات داخلی است.
حضور فعال مردم ستوان اصلی حل مشکلات اقتصادی
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز در کشوری هستیم که به پشتوانه خون شهدا استوار است، عنوان کرد: آنچه که به عنوان درون مایه اساسی حتی در حوزه اقتصادی به عنوان ستون اصلی می‎توان از آن نام برد، حضور مردم و نقش‌آفرینی آنان در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصادی است، درست مانند هشت سال دفاع مقدس که با حضور مردم به پیروزی ختم شد.
وی با اشاره به اینکه  حضورمردم موجب گرمی و استمراری برای حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد: نمایشگاه مهر درخشان کار نمادینی در تقویت اراده خودباوری و توجه به شعارهای مسئولان نظام است، استمرار این نمایشگاه می‌خواهد، نشان دهد که تحقق منویات رهبری مبنی بر حمایت از تولید و کالا ایرانی شدنی است.
خاکسار با بیان اینکه توانمندی‌های کوچک در کنار هم قرار می‌گیرد و تبدیل به دریایی از امکانات می‌شود، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه مهردرخشان به منظور تکرار، تثبیت و به نمایش گذاشتن تولیدات خانگی کم‌ارزش نیست بلکه به این منظور است که باید به توانمندی‌های مردم حتی در حد کوچک را، توجه و حمایت کرد تا زمینه رشد آنان فراهم شود.
در ادامه این مراسم افتتاحیه مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استکبار انقلاب ما را برنمی‌تابد و امروز در عرصه جنگ فرهنگی و اقتصادی با ما مقابله می‌کند، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم وعده داد که پابرهنگان وارث زمین خواهند بود تا مردم را درک کنند.
وی با اشاره به اینکه مستکبران دست از اهداف استکباری خود دست برنمی‌دارند و ما هم از شعارهای قرآنی‌ خود منصرف نخواهیم شد، عنوان کرد: اگر مسئولان باور دارند که ما در جنگ اقتصادی هستیم پس چرا از تجربه کشورهای دیگر استفاده نمی‌کنند.
بختیاری در رابطه با جنگ جهانی دوم، گفت: در این جنگ آمریکا از بمب اتم در هیروشیما استفاده کرد و این کشور نابود شد، اما کشور ژاپن تصمیم گرفت روی پای خود بایستد و اولین شعارشان هم این بود که ما اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم باید دروازه‌ها را ببندیم.
برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید خودمان را تحریم کنیم
قائم مقام تولیت آستان قدس ادامه داد: حال ژاپن کار را به جایی رسانده که اعلام کرده، اگر در یک خانه اثری از کشور ما پیدا نکردید به آن جایزه خواهیم داد؛ ما هم اگر بخواهیم به چنین جایگاهی برسیم باید اول خود را از واردات بی‌رویه تحریم کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر بنا باشد برای مهار تورم، رکود همچنان ادامه پیدا کند، در آینده نه چندان دور اقتصاد ما ضربه‌ بدی خواهد خورد، ابراز کرد: برای بازسازی این ضربه سالیان سال آیندگان ما باید تلاش کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در چین با فعال کردن مشاغل خانگی منبع درآمدزایی برای این کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: در این کشور به جای احداث کارخانه‌ و 10 میلیون ایجاد شغل، همان کارکنان را به خانه‌ها بردند.
بختیاری با بیان اینکه آستان قدس مصمم به حمایت از کالای ایرانی است که در دل آن حمایت از تولید داخلی وجود دارد، تصریح کرد: سنگر جهاد در راه خدا نصیب تولیدگران داخلی شده و امروز در این نمایشگاه به همت نمایندگی‌های آستان قدس، بسیج مستضعفان در شهرستان‌های مختلف و کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر نقاط کشور حضور دارند.
گفتنی است، چهارمین نمایشگاه مهر درخشان از ساعت ۱۰ الی ۲۳، سوم تا ۳۱ فروردین‌ماه سال جاری در حرم مطهر رضوی، ورودی باب الجواد، پارکینگ شماره یک در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برپا است و بازدید عموم آزاد است.

انتهای پیام

captcha