آمادگی همه ارگان‌ها برای ارائه خدمات به زائران در دهه پایانی صفر/ اقدامات فرهنگی وحدت‌آفرین باشد
کد خبر: 3760877
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
استاندار خراسان‌ رضوی:

آمادگی همه ارگان‌ها برای ارائه خدمات به زائران در دهه پایانی صفر/ اقدامات فرهنگی وحدت‌آفرین باشد

گروه اجتماعی - استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه زائران رادیو زیارت را داشته باشند تا از برنامه‌ها و تغییرات اطلاعات کافی مطلع شوند، گفت: همه کارهای فرهنگی انجام شده باید شعار وحدت آفرینی داشته باشد، همان طور که شعار ما در اربعین حسینی «حب الحسین یجمعنا» بود.

آمادگی همه ارگان‌ها برای ارائه خدمت به زائران در دهه پایانی صفر/ اقدامات فرهنگی در این دهه شعار وحدت آفرینی داشته باشد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، ظهر امروز، 12 آبان ماه در نشست ستاد خدمات سفر ویژه دهه آخر صفر که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شده بود، با بیان اینکه اربعین حسینی نمادی از وحدت و انسجام ملی بود، اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات در اربعین حسینی به خوبی انجام شد و امیدواریم در این ایام نیز توفیق خدمت رسانی به عزاداران و میهمانان علی بن موسی الرضا(ع) را که حدود  بین چهار و نیم تا پنج میلیون نفر پیش‌بینی شده است را داشته باشیم.
وی با گرامیداشت 13 آبان، ادامه داد: خراسان رضوی آمادگی لازم برای خدمت رسانی به همه زائرانی که برای اقامه عزا به مشهد مقدس می‌آیند را دارد و تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در کمیته‌های مختلف برنامه‌های خود را مصوب کرده و از چند روز پیش در حال آماده سازی هستند.
رشیدیان با بیان اینکه در این ایام مدیران حق مرخصی ندارند و همه باید در حوزه کاری خود حضور داشته و امور را تدبیر کنند، ابراز کرد: باید از تجربه‌های سال‌های گذشته استفاده و نقاط ضعف را نیز برطرف کرد، بر همین اساس باید تغییر و تحولات امسال از جمله آب و هوا و شرایط اقتصادی را نیز مورد توجه قرار دهیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین مایحتاج زائران نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: در این ایام تلاش خواهد شد که این حرکت به سمت مردمی شدن پیش رود و تا به امروز نیز حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی از سوی مردم شاهد بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه برای حدود 20 هزار نفر کمبود اسکان را شاهد هستیم، اضافه کرد: برای این تعداد از زائران باید تهمیدات ویژه در نظر بگیریم تا میهمان امام رئوف با مشکل مواجه نشوند.
رشیدیان با بیان اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای ورود، خروج و حمل و نقل درون شهری زائران از سوی نیروی انتظامی و...صورت بگیرد، تصریح کرد: برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده تنها برای زائران پیاده نیست، بلکه تمامی زائرانی که از سراسر کشور با وسایل نقلیه اعم از خودروی شخصی، هواپیما، قطار و...به مشهد مشرف می‌شوند را نیز در برمی‌گیرد.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شرایط امنیتی خوبی داریم، گفت: کمیته امنیتی و نظامی ما باید هوشیار و آگاهانه عمل کرده و پیش‌بینی‌های لازم برای هرگونه اقدام را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کمیته مدیریت بحران پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت سرما و برودت هوا را داشته باشد، ادامه داد: در حوزه دارو نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که با هماهنگی‌های انجام شده ان شاالله این مشکل برطرف خواهد شد. همچنین در زمینه درمان نیز تعداد هلی کوپترها به 6 عدد افزایش پیدا کرده است و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی همچنین افزود: به نیروهای مسلح و اداره کل امور اتباع استان اعلام شود، تا از آزادسازی سربازان آموزشی و یا اتباع طردی به منظور جلوگیری از تحمیل بار اضافه به ناوگان حمل و نقلی استان خودداری کنند.

انتهای پیام

captcha