حضور کمرنگ «شادی» در وقف خیرین/ موقوفات جدید را دریابیم
کد خبر: 3767575
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

حضور کمرنگ «شادی» در وقف خیرین/ موقوفات جدید را دریابیم

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره اوقاف سبزوار با بیان اینکه در وقف به شادی مردم و ولادت ائمه اطهار(ع) کمتر توجه شده است، گفت: بیشتر موقوفات این شهرستان مربوط به عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و برای ولادت‌های معصومین(ع) تقریبا وقفی نداریم.

در وقف، به شادی مردم توجه شود/ خیرین برای شادی مردم نیز وقف کنند

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه برای شهادت‌های ائمه اطهار(ع) موقوفات زیادی داریم، اظهار کرد: برای میلاد ائمه اطهار(ع) وقفی نداریم و یا کمتر وجود دارد در حالی که ائمه اطهار تماما نور خدا در زمین هستند.
وی با اشاره به اینکه موقوفات جدید باید مرتبط با نیازهای روز جامعه باشد، افزود: در سبزوار وقف قرآنی کم داریم و با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه علوم قرآنی از جمله حفظ، قرائت و تفسیر قرآن و استعداد بالای جامعه قرآنی این شهرستان یکی از نیازهای اصلی در این شهرستان توجه به قرآن و علوم قرآنی و ایجاد وقف در این زمینه است.
مهدوی‌خواه اضافه کرد: از دیگر نیازهای شهرستان سبزوار وقف برای خوابگاه دانشجویان نیازمند تحصیل، وقف در زمینه علم و فن‌آوری و ایجاد وقف برای تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان کم بضاعت است.
رئیس اداره اوقاف سبزوار با تأکید بر اینکه از موضوعات دیگری که نیازمند وقف هستیم مسائل پزشکی و توجه به بیماری و درمان بیماران لاعلاج است، گفت: ساخت بیمارستان در مناطق محروم یکی از نیازهای روز جامعه است که باید برای جلوگیری از رفت و آمد بیماران و تحمل هزینه‌های اضافی توجه ویژه شود.
وی با اشاره به توجه به جوانان و ایجاد وقف در زمینه ورزش تصریح کرد: ایجاد وقف برای اشتغال جوانان و جوانان از دیگر مسائل نیاز امروز جامعه است که باید در این زمینه تاکید شود.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه برخی از واقفین زمانی به اداره وقف مراجعه می‌کنند که نیت کرده‌اند و کارهای مقدماتی وقفشان را انجام داده‌اند، گفت: در زمینه وقف کارشناسان خبره‌ای وجود دارد که خیرین می‌توانند با مشورت آنان و با توجه به نیازهای روز جامعه اموال خودشان را وقف کنند.
انتهای پیام

captcha