تحریم؛ فرصتی برای بومی‌سازی استانداردها
کد خبر: 3767795
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

تحریم؛ فرصتی برای بومی‌سازی استانداردها

گروه اقتصادی - رئیس اتاق بازرگانی البرز شرایط تحریم را بهترین فرصت برای بومی‌سازی استانداردها و افزایش تولید محصولات داخلی دانست.

تحریم؛ فرصتی برای بومی‌سازی استانداردها

به گزارش ایکنا از البرز، رحیم بنامولایی، هفتم آذر در هشتمین همایش استاندارد و کیفیت در البرز بر ضرورت بومی‌سازی استانداردها تاکید و اظهار کرد: امروز شرایط تحریم بهترین فرصت برای بومی‌سازی استانداردها است.
وی رفع موانع تولید و جلوگیری از واردات کالا را از نتایج بومی‌سازی استانداردها دانست و گفت: تولید‌کننده‌ای که می‌تواند بر اساس نیاز و ذائقه بازار محصولات مرغوب تولید و به بازار عرضه کند قطعاً در کار خود موفق خواهد شد.
این مسئول گفت: اگر واحدهای تولیدی در ساخت محصولات خود استانداردهای لازم را رعایت کنند زمینه توسعه صادرات در کشور فراهم می‌شود و زمانی فرا می‌رسد که از ایران به‌عنوان کشوری صادرات محور یاد می‌شود.
بنامولایی تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، بخش‌های تولید را تقویت و زمینه را برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی فراهم کنیم چون خرید محصولات ایرانی بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد می کند و این رقابت به تولید محصول باکیفیت و ایجاد تنوع منجر می‌شود.
رئیس اتاق البرز در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تولیدکنندگان سخن به میان آورد و افزود: ما در اتاق بازرگانی با برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش آگاهی تولیدکنندگان آن‌ها را با چگونگی فعالیت در بازار با توجه به شرایط کنونی آشنا می‌کنیم تا تولیدکنندگان با دید وسیع‌تری فعالیت کنند.
وی در پایان بر همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرای و جلوگیری از موازی‌کاری تاکید کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا رونق اقتصادی و توسعه اشتغال کشور را رقم بزنیم.
انتهای پیام

captcha