طنین ندای «الغوث» و «بک یا الله» در آسمان قزوین
کد خبر: 3815282
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

طنین ندای «الغوث» و «بک یا الله» در آسمان قزوین

گروه معارف ــ اقشار مختلف مردم از زن و مرد و کوچک و بزرگ شب گذشته در آخرین شب احیا با به سر گذاشتن قرآن و زمزمه نجوای «العفو» و «الغوث» به درگاه خداوند از گناهان خویش توبه کرده و این شب را احیا کردند تا «عالمی دیگر بسازند و ز نو آدمی دیگر» شوند.

طنین ندای «الغوث» و «بک یا الله» در آسمان قزوین/ تقدیرت را چگونه نوشتی؟!

به گزارش ایکنا از قزوین، ماه رمضان، فرصتی مهم در خودسازی برای دوری کردن از گناه و معصیت است که در آن بندگان با تحمل و صبر در برابر امیال و حتی برخی از نیازهای طبیعی بدن خود را برای مقابله با شیطان آماده می‌کنند.
در این میان ۳ شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان به سبب احتمال شب قدر به‌عنوان با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال، دارای ارج و مقامی والا است و اقشار مختلف مردم از زن و مرد و کوچک و بزرگ با به سر گذاشتن قرآن و زمزمه نجوای «العفو» و «الغوث» به درگاه خداوند از گناهان خویش توبه کرده و این شب را احیاء می‌کنند تا «عالمی دیگر بسازند و ز نو آدمی دیگر» شوند.
این آیین حسنه امسال نیز به‌رسم همه‌ساله مردم استان قزوین به‌مانند دیگر مردمان کشورمان در آستان مقدس امامزادگان(ع) و بقاع متبركه، گلزار شهدا، مساجد، محافل مذهبی و حسینیه‌های استان قزوین با حضور اقشار مختلف مردم با شكوه خاصی برگزار شد و شب گذشته در آخرین شب از شب‌های احیاء خیل روزه‌داران استان قزوین با گرفتن قرآن بر سر بهترین‌ها را برای مردمان شهر و استان مینودری از خداوند خواستار شدند.
در مراسم شب احیاء بیست و سوم ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن کریم و خواندن نماز شب، خواندن ادعیه، تلاوت قرآن و دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر گرفتن، مناجات خوانی و استغفار و توبه، سخنرانی و توسل به چهارده معصوم برگزار شد تا بدین بهانه گامی در راستای نزدیکی و بهره‌مندی هر چه بیشتر یکایک بندگان به‌سوی باری‌تعالی مفید باشد.
انتهای پیام

captcha