تبلیغ آثار و برکات نماز در جامعه مغفول مانده است
کد خبر: 3824397
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

تبلیغ آثار و برکات نماز در جامعه مغفول مانده است

گروه سیاست و اقتصاد_ قائم‌مقام ستاد اقامه نماز به الگوسازی و بهره‌گیری از تجربیات بزرگان در مورد آثار نماز در زندگی افراد تاکید کرد و گفت: تبلیغ برکات نماز در جامعه مغفول مانده است.

تبلیغ آثار و برکات نماز در جامعه مغفول مانده استبه گزارش ایکنا از زنجان، محمود مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز، ۱۲ تیرماه در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: سنین کودکی زمان مناسبی برای نهادینه‌سازی اخلاق پسندیده از جمله ترویج نماز است؛ ضمن اینکه تشویق نیز در ایجاد انگیزه برای نسل نو موثر است .
وی با اشاره به اینکه رفتار نمازگزار هم در تشویق افراد به نماز خواندن و هم در بی‌نمازی تاثیر دارد، بیان کرد: ما به دنبال نماز‌خوان نیستیم، بلکه به دنبال اقامه نماز هستیم تا شاهد تاثیر آن در فرد و جامعه باشیم .
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تارک‌الصلاه در جامعه خیلی کم است، تصریح کرد: موضوع مورد توجه، تضییع نماز و کاهل بودن به این فریضه دینی است که باید به اهمیت نماز اول وقت پرداخت .
این مسئول با بیان اینکه روی احکام نماز تبلیغ شده اما آثار و برکات آن کمتر مورد بحث قرار گرفته است، تاکید کرد: نماز باید در ادارات و به‌ویژه توسط مدیران مورد اهتمام جدی‌تر قرار گیرد .
وی با تاکید بر توجه صدا و سیما به موضوع نماز و تولید آثار فاخر، عنوان کرد: شناسایی الگوهای برتر و نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات در حوزه آثار و برکات نماز در زندگی افراد نیز از راهکارهای تشویق مردم به این فریضه الهی است .
در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز به اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌های دولتی و پرهیز از برگزاری جلسات در هنگام اذان تاکید کرد و گفت: شهید رجایی ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود و بیش از ۲۸ سال است که فراموش نشده و انسانی بود که همواره اعتقاد داشت به کار بگویید نماز دارم، به نماز نگویید کار دارم .
آیت‌الله علی خاتمی یکی از معیارهای ارزیابی مدیران را پایبندی به دین و احکام عملی برشمرد و افزود: مدیری که به نماز اول وقت اهمیت دهد، به اخلاق اسلامی، عدالت، انصاف، نظم و سایر خصوصیات پسندیده نیز پایبند است‌ .
وی با اشاره به کمبود ظرفیت و امکانات نمازخانه‌های برخی مدارس اشاره یادآور شد: بر همین اساس در قالب طرح پیوند مدرسه و مسجد، دانش‌آموزان این مدارس برای اقامه نماز به نزدیک‌ترین مسجد مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام

captcha