جشنواره «به رنگ قنوت» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3824744
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

جشنواره «به رنگ قنوت» در زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: جشنواره «به رنگ قنوت» در راستای ترویج فرهنگ نماز در سطح استان زنجان اجرا می‌شود که ۱۴ هزار دانش‌آموز را زیر پوشش قرار می‌دهد.

جشنواره «به رنگ قنوت» در زنجان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، جشنواره «به رنگ قنوت» در راستای ترویج فرهنگ نماز در سطح استان زنجان اجرا می‌شود که 14 هزار نفر از دانش‌آموزان، 7 هزار نفر از اولیا و 500 نفر از مدیران و معلمان مدارس را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان داد: مسابقه به رنگ قنوت در قلب آثار گروهی و فردی در زمینه‌های کتاب‌خوانی، سرود، دکلمه، قرائت قرآن و نماز، اذان، نقاشی، طراحی و خوشنویسی و نمایش برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: تجلیل از نمازیاوران نوجوان برتر، اولیا، معلمان و مدیران برتر در ترویج فرهمگ نماز، تولیدات نمازی برای رده سنی نوجوان از جمله نرم‌افزار، کتاب، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم کوتاه و عکس در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: طرح نمازیاوران نوجوان، نشست‌های دانش‌آموزی نماز است که به منظور ارتباط چهره به چهره با دانش‌آموزان با شیوه‌های مختص به آنان در نمازخانه‌های مدارس اجرا می‌شود.

این مسئول به برگزاری طرح «مبین» با دوره‌های آموزشی مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی توانمندسازی و مهارت‌افزایی معلمان نیز پیش‌بینی شده است.

یوسفی برگزاری دوره آموزشی تربیت‌مربی کودک و نوجوان، برگزاری دوره سلامت معنوی در بیمارستان امام حسین(ع) و آیت‌الله موسوی، برگزاری سه دوره آموزشی نماز کلید بهشت با حضور سوادآموزان و دوره آموزشی کادر متخصص نماز و پیشگیری از اعتیاد را از مهم‌ترین اقدامات این ستاد در استان برشمرد.

وی افزود: برگزاری کارگاه فرهنگ‌سازی نماز خانواده در ابهر و خدابنده، آموزش معارف نماز با حضور اتحادیه‌ها و اصناف، دوره‌های آموزشی «نیک» و مهارت‌افزایی معلمان ویژه پایه سوم دختران و متوسطه پسران، از دیگر اقدامات این ستاد است.

این مسئول به برگزاری باشکوه نماز عاشورا اشاره کرد و گفت: چهارمین همایش استانی نماز با شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز، رونمایی از نرم‌افزار چند رسانه‌ای دعوت و برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز با حضور ۸۰۰۰ نفر و اعطای جایزه به ۱۰۰ نفر نیز در سال گذشته  انجام شد.
انتهای پیام
captcha