یاری جستن از قرآن در مواجه با مشکلات
کد خبر: 3831678
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

یاری جستن از قرآن در مواجه با مشکلات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک کارشناس تربیت معلم قرآن کریم استان اصفهان گفت: کمک گرفتن از قرآن در زمان مشکلات بسیار موثر است و زمانی که من سواد زیادی نداشتم با اساتید قرآن ارتباط برقرار می‌کردم و آن‌ها مرا یاری می‌کردند، اما با کمک گرفتن از قرآن توانستم با مشکلاتی که اتفاق می‌افتاد کنار بیایم و به اهداف بزرگی که در ذهن دارم دست یابم.

یاری جستن از قرآن در مواجه با مشکلاتسوسن کسایی کارشناس تربیت معلم قرآن کریم استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص علت شرکت در این دوره از طرح ملی «دانشجومعلم قرآن کریم»، اظهار کرد: بنده در مسابقات زیادی حضور داشتم و تاکنون برای روش تدریس تجوید، روخوانی و روانخوانی به هیچ کلاسی برای آموزش شرکت نکردم و علاقه داشتم که در این دوره حضور داشته باشم تا با دیگران ارتباط برقرار کنم و از تجربیات آن‌ها بیشتر بهره‌مند شوم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه از چه زمانی با قرآن انس گرفتید، افزود: به خاطر دارم که از زمان کودکی، مادرم در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کردند و من هم همیشه در جلسات و کلاس‌ها حضور پیدا می‌کردم و از آن زمان به بعد رفتن من به کلاس‌های دارالقرآن دائمی شد و هرگز آن را ترک نکردم.

این کارشناس تربیت معلم قرآن استان اصفهان عنوان کرد: نزدیک محل زندگی‍مان، کلاس‌های دارالقرآن بود و من هر روز پیاده به آن‌جا می‌رفتم. مربیان و اساتید افراد بسیار خوبی بودند که با هم رفت‌وآمد خانوادگی داشتیم و خاطرات بسیار خوبی را برای یکدیگر رقم زدیم.

وی در خصوص اینکه فراگیری قرآن چگونه شکل گرفته است، تصریح کرد: در کودکی تنها چهار سوره کوچک حفظ کردم و بیشتر جنبه ترتیل و احکام بود. من در احکام قوی‌تر بودم. انس با قرآن منجر به آرامش فرد می‌شود و برای اینکه حالم خوب شود، قرآن تلاوت می‌کنم و زمانی که با صوت می‌خوانم بسیار لذت می‌برم و همیشه از مادرم تشکر می‌کنم که از کودکی من را ترغیب به خواندن قرآن کرد.

کسایی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در زمان مواجه با مشکلات، سعی می‌کنید با بهره‌گیری از قرآن این گره را حل کنید، خاطرنشان کرد: کمک گرفتن از قرآن در زمان مشکلات بسیار موثر است و زمانی که من سواد زیادی نداشتم با اساتید قرآن ارتباط برقرار می‌کردم و آن‌ها مرا یاری می‌کردند اما با کمک گرفتن از قرآن توانستم با مشکلاتی که اتفاق می‌افتاد کنار بیایم و به اهداف بزرگی که در ذهن دارم دست یابم.

وی بیان کرد: برگزاری این دوره‌ها باید با نظم و برنامه‌ریزی بیشتری همراه باشد. برنامه‌هایی که برای این دوره پیش‌بینی شده، بسیار فشرده است و برای شرکت‌کنندگان خسته‌کننده است. انتقادات و سختی‌هایی وجود دارد، اما باید نگاه کنیم که در راه قرآن این سختی‌ها تحمل می‌شود.

این کارشناس تربیت معلم قرآن کریم استان اصفهان اضافه کرد: گاهی اوقات بعد از سفر، گزارشی را تهیه و مواردی را برای خود یادداشت می‌کنم که برگزاری این کلاس‌ها چه فواید و معایبی برای من داشته است تا در آینده از آن‌‌ها تجربیاتی به دست آورم.

انتهای پیام

captcha