تجدید پیمان نوجوانان عاشورایی کاشمر با آئین «احلی من العسل»
کد خبر: 3840595
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

تجدید پیمان نوجوانان عاشورایی کاشمر با آئین «احلی من العسل»

گروه شهرستان‌ها ــ همایش «احلی من‌العسل» با حضور پرشور نوجوانان کاشمری در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) برگزار شد و دانش‌آموزان این شهر به ياد حضرت قاسم(ع) به سوگواري و سينه‌زني پرداختند.

تجدید پیمان نوجوانان عاشورایی کاشمر با آئین «احلی من العسل»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی در همایش «احلی من‌العسل» که امروز 16 شهریورماه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ ولایت‌پذیری حضرت قاسم ابن الحسن (ع) نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا در روز هفتم محرم برگزار شد، علی طاهریان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر، اظهار کرد: همایش «احلی من العسل» به‌منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

وی در خصوص نام گذاری این اجتماع با عنوان «احلی من العسل» اظهار کرد: قاسم‌ ابن‌ الحسن(ع) یکی از جوان‌ترین شهدای کربلا بود که در پاسخ به سؤال امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «شهادت در نگاه تو چگونه است؟» فرمود: «احلی من العسل، یعنی از عسل شیرین‌تر است» پس به نبرد با دشمن می‌روند و جان گرامیشان را تقدیم این طریق نورانی می‌کنند.

طاهریان ادامه داد: عاشورا به تنهایی یک واقعه، حادثه، حماسه و نهضت، قیام و انقلاب نیست، از عاشورا به عنوان یک مکتب یاد می‌شود، مکتبی جهان شمول نه برای یک فرقه، مذهب، دین، آئین، مکان و زمانی خاص بلکه مکتبی فراگیر برای همه زمان‌ها، دوره‌ها و تمامی آحاد جامعه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه در این مکتب الگو برای طفل شش ماهه، دختر بچه سه ساله، نوجوان 13 ساله، پیرمرد 90 ساله، زن، عالم و تمامی آحاد جامعه وجود دارد، عنوان کرد: اگر حماسه و واقعه عاشورا به خوبی و درستی تبیین شود، می‌تواند همه دردهای جامعه بشری را پاسخگو باشد.

وی با اظهار تأسف از اینکه در تبیین واقعه عاشورا به خوبی عمل نکرده‌ایم، عنوان کرد: پیام عاشورا در دنیا پیام حریت، آزادگی و آزادمردی است و همه ادیان مختلف به آن نیاز دارند.

طاهریان تصریح کرد: صدا، پیام و انعکاس پیام عاشورا در همه زمان‌ها می‌تواند بپیچد و از ننگ، زشتی، پلیدی دوری و خوبی‌ها و زندگی با شرافت را تببین و ترویج می‌کند، پیام عاشورا انسان را در منتهای درجه بزرگی و عزت می‌بیند، در مکتب عاشورا برای همه مراحل زندگی بشر و در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌توان درس گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه باید بدانیم برای چه ماه محرم را به عزاداری می‌پردازیم، افزود: باید دانش‌آموزان برای اهداف قیام عاشورا و شناختن امام حسین(ع) و یارانشان بیشتر به مطالعه بپردازند.

گفتنی است، در پایان مراسم «احلی من العسل»، مداحان دانش‌آموز به یاد حضرت قاسم(ع) نوجوان شهید کربلا مداحی و نوحه‌سرایی کردند.

انتهای پیام

captcha