هفتمین کتابخانه خیرساز در کاشمر افتتاح شد
کد خبر: 3857586
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

هفتمین کتابخانه خیرساز در کاشمر افتتاح شد

گروه شهرستان‌ها ــ با حضور جمعی از مسئولان و مدیران مدارس کاشمر هفتمین کتابخانه خیرساز در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان در دبیرستان پسرانه بصیری افتتاح شد و به بهره‎برداری رسید.

هفتمین کتابخانه خیرساز در کاشمر افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در این مراسم که شامگاه گذشته 25 آبان‌ماه در دبیرستان خیرساز بصیری برگزار شد، علی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تقدیر از خانواده مرحوم محمد امین فخار که به یاد فرزند خود کتابخانه دبیرستان پسرانه بصیری را تجهیز کردند، افزود: این دومین کتابخانه مشارکتی است که توسط این خانواده با 80 میلیون ریال اعتبار و 800 جلد کتاب تجهیز می‎شود.

وی عنوان کرد: طی دو سال اخیر این هفتمین کتابخانه‎ در حوزه آموزش و پرورش و اولین کتابخانه در مدارس پسرانه این شهرستان است که توسط خیرین افتتاح می‎شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: به رغم اهمیتی که مطالعه و کتابخوانی دارد اما متأسفانه هنوز کتاب در سبد مخارج اصلی خانواده‎ها قرار نگرفته و جزء مخارج اصلی محسوب نمی‎شود.

وی بیان کرد: ائمه معصومین به کتاب‎خوانی تأکید بسیاری دارند، به طوریکه حضرت علی(ع)، می‎فرمایند: «کسی که با کتاب آرامش پیدا می‎کند، هرگز آسایش از او سلب نمی‎شود».

طاهریان عنوان کرد: کتاب یکی از شاخص‎های پیامبران دارای کتاب است، کتاب به‌عنوان ارزشمندترین یادگار جامعه انسانی، می‎تواند موجب اعتلا و پیشرفت جامعه انسانی باشد و تأثیر بسیار مهمی در توسعه جامعه انسانی داشته باشد، اما در کشور ما مورد غفلت واقع شده است و متأسفانه نه تنها دانش‌آموزان تنها به مطالعه کتاب‎های درسی بسنده می‎کنند، بلکه حتی معلمان نیز آنگونه که باید به کتاب توجهی ندارند. باید مطالعه در جامعه به‌صورت یک فرهنگ دربیاید و خواندن کتاب جزء کارهای روزمره قرار گیرد.

در این مراسم همچنین مهدی نایه‎در، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان کاشمر گفت: باید فرهنگ مطالعه در جامعه ترویج یابد، بدون شک اهمیت دادن به کتاب و مطالعه موجب رشد و تعالی فکری افراد جامعه می‎شود.

وی با تأکید براینکه جامعه نباید از فرهنگ کتابخوانی دور شود، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی باید به یک مکان فرهنگی مؤثر و نشاط‌ آور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: توجه به مطالعه و كتاب و كتاب‌خوانی از راه‎های مهم توسعه فرهنگي در جامعه است، بدون شک کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشمر از شاخص‌ها و آمارهای موجود سرانه مطالعه، کتابخوانی و کتابخانه در سطح شهرستان ابراز نارضایتی کرد و افزود: باید رابطه مردم با کتاب را تقویت کنیم.

یادآور می‌شود، آیین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی، از دیگر برنامه‎های افتتاح هفتمین کتابخانه خیرساز دبیرستان بصیری بود که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، همچنین در این مراسم برخی از مسئولان ادارات قول تجهیز کتابخانه در یکی از مدارس و یا کمک نقدی را نیز دادند.

انتهای پیام
captcha