پردیس شهدای معراج گناباد احداث می‌شود
کد خبر: 3859858
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

پردیس شهدای معراج گناباد احداث می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به‌زودی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به نام شهدای معراج در گناباد احداث می‌شود.

پردیس شهدای معراج گناباد احداث می‎شودسردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این مرکز در مساحتی حدود سه هکتار در پارک شهر گناباد احداث می‌شود.

وی ادامه داد: چون دو نفر از سرداران شهید ستاد معراج کشور و بیش از 300 رزمنده شاغل در معراج شهدا از 10 روستای گناباد هستند، به همین خاطر مرکز فرهنگی شهدای معراج در این شهرستان ساخته می‌شود.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده پردیس شهدای معراج گناباد با محوریت فرماندار و اعضای شورای شهر و با اختصاص سه هکتار از بوستان امت، بنا در وسط آن ساخته خواهد شد تا کسانی که بخواهند در این پارک حضور یابند از بنای فاخر شهدای معراج هم بازدید کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به پیشگامی شهرستان گناباد در فعالیت‌های معراج شهدا، نخستین پردیس معراج شهدا در مجموعه‌ای به وسعت حدود سه هکتار با هدف تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی در بوستان امت گناباد احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو موضوع توسط این سازمان در حال پیگیری است، یکی پردیس شهدای معراج که به‌زودی در گناباد راه‌اندازی و اجرا خواهد شد و دیگری برگزاری کنگره شهدای خراسان رضوی است که در سال ۱۴۰۰ در مشهد برگزار می‌شود.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در اطراف پارک محل اجرای مرکز فرهنگی شهدای معراج گناباد دیواری کشیده نخواهد شد و به همان حالت خود باقی خواهد ماند، عنوان کرد: با توجه به اینکه در کاشمر هم درخواست شده در پارک بسیج این شهرستان شهید گمنام دفن شود، پیشنهاد می‎شود چون یکی از شخصیت‎های ملی شهدای تخریب کاشمری است، در این مکان معراج شهدای تخریب ایجاد شود.

شهرستان گناباد 356 شهيد، هزار و 72 جانباز و 25 آزاده تقديم اسلام، انقلاب و نظام اسلامی كرده است.

انتهای پیام
captcha