تشریح ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر
کد خبر: 3860116
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

تشریح ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر

گروه شهرستان‌ها ــ مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) به تشریح ویژه برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس(ره) پرداخت و گفت: با هماهنگی‌ها و دعوت انجام شده، سخنران ویژه مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید حسن مدرس که یازدهم آذرماه برگزار می‎شود، تولیت آستان قدس رضوی است.

پوششی نشست خبری//هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت‎الله مدرس با حضور تولیت آستان قدس رضوی در کاشمر برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد یعقوبی، مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) امروز 6 آذرماه در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشريح برنامه‌های هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت‎الله سید حسن مدرس در كاشمر اظهار کرد: شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) اسوه دیانت و سیاست بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت این شهید در راستای معرفی شخصیت شهید مدرس(ره) خواهد بود، اظهار کرد: باید از ظرفیتی که به برکت وجود این شهید والامقام در این شهرستان ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.

یعقوبی عنوان کرد: به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم سالروز شهادت شهید مدرس(ره) جلسات متعددی به منظور برگزاری ویژه برنامه‌ها برگزار شده است، ضمن اینکه برنامه‌های خوب و فاخری به این منظور پیش‌بینی شده و اجرایی خواهد شد.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) با اشاره به اینکه از سال گذشته سعی شده در برنامه‎های بزرگداشت آیت‎الله مدرس و همچنین تمامی برنامه‎های زیارتگاه از نظر شکلی و محتوایی به مرور تغییراتی ایجاد شود، تصریح کرد: طی چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته زیرساخت‎های مورد نیاز در محل زیارتگاه آماده و مشکلات خاصی در برگزاری هرچه بهتر برنامه‎ها وجود ندارد، از سویی اعتماد مردم به برنامه‎های زیارتگاه شهید آیت‎الله سید حسن مدرس در سطح مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: اگرچه همه ساله همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس برنامه‎هایی در سطح شهرستان برگزار می‎شود اما تلاش می‌شود به تدریج در سطح ملی هم معرفی ابعاد شخصیتی این شهید را برای گروه‌ها و جامعه‎های هدف مختلف داشته‎ باشیم.

محفل ادبی شعر شهید مدرس

یعقوبی بیان کرد: به رغم اینکه همه ساله محفل ادبی شعر شهید مدرس در شهرستان برگزار می‎شود، اما تلاش شده در این برنامه شاعران کشوری هم حضور داشته باشند، در همین راستا امسال پوستر جشنواره شعر شهید مدرس به صورت غیرحضوری رونمایی خواهد شد تا شاعران در سطح تخصصی و نوقلمان بتوانند برای هشتاد و سومین سالگرد شهادت آیت‎الله سید حسن مدرس که سال آینده برگزار می‏‌شود در قالب شعر، شهید مدرس را در موضوعاتی که ما اعلام خواهیم نمود معرفی کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) همچنین تصریح کرد: سال گذشته برای دومین بار جشنواره داستان نویسی شهید مدرس در سطح ملی برگزار شد و حدود 150 اثر فاخر داستان در ابعاد مختلف زندگی شهید مدرس به دست ما رسید که در همین خصوص امسال کتابی در 140 صفحه در قالب هفت تا از این داستان‎ها به نام «مرثیه‎ای بر آن تربت پاک» رونمایی می‎شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‎های صورت گرفته ماهیانه برنامه‎های «سه شنبه‎های فرهنگی» که از برنامه‎های آستان قدس رضوی است در کاشمر برگزار خواهد شد و هر مرتبه یکی از اسناد تاریخی مذهبی رونمایی می‎گردد.

یعقوبی اجرای کارگاه زنده خوشنویسی توسط خطاطان کاشمری و تولید 10 اثر فاخر، برگزاری مراسم ویژه سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس با حضور تولیت آستان قدس رضوی و برگزاری دعای ندبه کشوری 22 آذرماه در جوار زیارتگاه شهید مدرس را از دیگر برنامه‎های هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت‎الله سید حسن مدرس خواهد بود.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) در ادامه عنوان کرد: چون تاکنون در خصوص اندیشه‎های فقهی شهید مدرس کار جامعی صورت نگرفته مقرر شده توسط بنیاد پژوهش‎های آستان قدس رضوی کار پژوهشی فاخری در خصوص بحث‎های فقهی شهید مدرس آغاز شود.مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) بیان کرد: بعد از مراسم دهم آذرماه پیگیر برگزاری کنگره ملی شهید مدرس برای سال آینده خواهیم بود، همچنین چون ستاد فعلی سالگرد شهید مدرس کارکرد مطلوبی ندارد تلاش می‏‌شود دبیرخانه دائمی تشکیل گردد.

برگزاری محفل ادبی شب شعر با حضور شاعران برجسته کشوری، استانی و شهرستانی، همایش بزرگ بسیجیان، محفل انس با قرآن در قالب کرسی تلاوت‌های مجلسی، قرائت دعای کمیل با حضور مداح برجسته کشوری، اقامه نماز جمعه در زیارتگاه شهید مدرس، همایش طلاب و دانشجویان در راستای تبیین شخصیت شهید مدرس از جمله برنامه‎هایی است که از 4 آذرماه تا 1 آذرماه در بزرگداشت هشتاد و دومین سالگرد شهادت این شهید والامقام برگزار می‎شود.

انتهای پیام
captcha