کتاب «مرثیه‌ای بر آن تربت پاک» در کاشمر رونمایی شد
کد خبر: 3861218
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

کتاب «مرثیه‌ای بر آن تربت پاک» در کاشمر رونمایی شد

گروه شهرستان‎ها ــ به‌مناسبت هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس با حضور تولیت آستان قدس رضوی کتاب «مرثیه‌ای بر آن تربت پاک» در کاشمر رونمایی شد.

کتاب «مرثیه‌ای بر آن تربت پاک» در کاشمر رونمایی شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در مراسم رونمایی از کتاب «مرثیه‌ای بر آن تربت پاک» که روز گذشته، 11 آذرماه در زیارتگاه شهید اسوه دین و سیاست برگزار شد، از این کتاب مشتمل بر داستان‌های منتخب جشنواره داستان‌نویسی شهید مدرس(ماه مجلس) به قلم نویسندگان مختلف کشور در مورد زندگی شهید مدرس رونمایی شد.

این کتاب در 135 صفحه به سفارش آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس و توسط انتشارت به‌نشر منتشر شده است.

در این مراسم همچنین از پوستر جشنواره ملی غیر حضوری شعر «مرد روزگاران» با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

این جشنواره در راستای معرفی سیره و شخصیت زنده همیشه تاریخ شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی و ارتباط با شعرا و بزرگان ادب کشور برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش اصلی و نوقلمان برگزار می‌شود، در بخش اصلی موضوع اشعار باید برگرفته از زندگی، ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد شهید آیت‌الله مدرس(ره) سیره عملی، سبک زندگی، ویژگی‌های مبارزاتی و حماسی (شهامت و شجاعت، ساده‌زیستی، آزادگی قناعت و...)، ایام زندگی، تحصیل، تبعید، شهادت و زیارتگاه ایشان باشد.

همچنین در بخشن نوقلمان رده سنی کمتر از ۱۵ سال می‌توانند به ارسال شعر خود در این بخش اقدام کنند، قالب آثار نیز شعر کلاسیک، نو، نیمایی، سپید و... است. اثر ارسالی نباید قبلاً در مجموعه شعر فردی و جمعی به‌صورت کتاب و یا در نشریات، ویژه‌نامه‌ها و جشنواره منتشر و یا در جشنواره‎ای حائز رتبه برتر شده باشد.

انتهای پیام
captcha