دشمنی با دیانت ما آغاز شده است
کد خبر: 3863704
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

دشمنی با دیانت ما آغاز شده است

گروه شهرستان‎ها ــ نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه دشمن‌شناسی بارها مورد تأکید دین اسلام و بسیاری از بزرگان کشور بوده است، گفت: امروزه دشمنی با دیانت ما آغاز شده، چون این دیانت ما و اسلام بود که انقلاب را به وجود آورد.

امروزه دشمنی دشمنان با دیانت ما آغاز شده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد خزایی، نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد، در مراسم شصتمین سالگرد تولد سردار شهید سرافراز سیدمحمود سبیلیان که در ۲۱ آذر ۱۳۳۸ در شهرستان کاشمر به دنیا آمد، با حضور خانواده شهید و تنها فرزندش و همرزمانش شامگاه گذشته 21 آذرماه در سالن همایش‌های مخابرات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما برای حرمت و پاسداشت شهید سبیلیان، شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم که از حریت دینی، مرزهای اعتقادی اسلام و حرمت حرم دفاع کردند، رسالت سنگینی داریم و این مراسمی که برای شهید سیبیلیان  گرفته شده باید خروجی داشته باشد و تنها نباید به برگزاری مراسم و حضور در آن بسنده کرد.

وی با بیان اینکه باید کسانی که در شهر کاشمر نقش تربیتی و هدایتی دارند مخاطب‌شناسی، موضوع ‌شناسی و دشمن‌شناسی را در دستور کار قرار دهند، بیان کرد: متأسفانه در حال ایجاد فاصله‌های محکم و زیادی میان خود و جوانان هستیم.

جذب جوانان با مخاطب‌شناسی

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل افزود: قبل از انقلاب به هر نحو ممکن جوانان را به جلسات می‏‌کشاندیم و به مذهبی بودن و نبودن افراد کاری نداشتیم، اما اکنون در قبال مخاطبین‎ و در برابر کسانی که باید آنها را به سمت انقلاب، نظام و اسلام جذب کنیم بیگانه شده‌‏ایم.

وی اظهار کرد: نباید دل خود را به همین تعداد افرادی که در مراسم‌‏ حضور دارند و بزرگداشت شهدا می‏‌گیریم خوش کرد، اگرچه این مراسم‎ها برای حفظ و صیانت خود ما لازم است، اما باید با مخاطب شناسی جوانان را جذب کرد. باید جوانان و دانش‌آموزان را با احوالات و از خود گذشتگی‎های شهید سبیلیان و دیگر شهدا آشنا کرد.

خزایی ادامه داد: باید دانست که امروزه موضوع انقلاب و کشور چیست و در چه وضعیتی قرار دارد، متاسفانه گاهی حرف‎ها و مطالبی زده می‎شود که انتظار داریم از بی بی‎سی و صدای آمریکا شنیده شود.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل افزود: گاهی با دشمن هم صدا می‌‏شویم و تفکیکی بین موضوعات و موضع‌گیری نداریم و این یک آسیب جدی است.

وی بیان کرد: دشمن‌شناسی بارها مورد تأکید بسیاری از بزرگان کشور بوده و در اسلام نیز به آن تاکید شده است، امروزه دشمنی با دیانت ما آغاز شده، چون این دیانت ما و اسلام بود که انقلاب را به وجود آورد، انقلاب موجب شد که منافع اقتصادی دشمنان در منطقه قطع شود. در ایران دعوا بر سر دین است، چون دین موجب این حرکت شد، به همین خاطر نوک حمله دشمن به باورهای ملت ایران است.

خزایی اظهار کرد: متاسفانه جوانان امروزی نمی‏‌دانند وقتی از توطئه دشمن صحبت می‌‏کنیم منظور چیست، دشمنان از روش‏‌های مختلف به خصوص فضای مجازی برای جوانان شبهه ایجاد می‏‌کند، باید آن‌ها در محافل شهدا دعوت کرد.

هراس دشمن از حضور ملت ایران

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل در ادامه بر آمادگی برای دفاع تأکید کرد و افزود: اگر قدرت نظامی ایران و حضور مردم در صحنه‎های مختلف نبود، صدها بار دشمنان به تمامیت ارضی ایران طمع داشتند و تجاوز می‌کردند. اما درایت و شناخت رهبر معظم انقلاب و انسجام، اتحاد و همدلی موجب شده دشمنان جرأت طمع داشتن به این کشور را نداشته باشند.

خزایی افزود: راهپیمایی مردم در راهپیمایی‏‌ها بخشی از بنیه دفاعی این کشور است، دشمن از حضور ملت ایران هراس دارد، حتی ظاهر مومنان باید به گونه‎ای باشد که دشمنان را بترساند.

یادآوری می‌شود که سردار شهید سید محمود سبیلیان در سال 1338 در کاشمر متولد شد. تحصیلات خود را تا پایان دوره دبیرستان در کاشمر سپری کرد و از همان اوایل انقلاب، مسائل مربوط به انقلاب را دنبال می‎کرد و در جلسات متعدد که با دوستانش داشت به تفسیر قرآن می‎پرداخت و دوستان خود را ارشاد و راهنمایی می‎کرد.

وی نقش بسزایی در جریان تظاهرات‌ ضد رژیم طاغوت داشت. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، از بنیانگذاران کمیته، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران کاشمر بود. بسیاری از نیروهای فعال و انقلابی کاشمر، از دست پرورده‎های آن شهید عزیز هستند. در سال 1358 به عضویت سپاه در آمد و عضو شورای فرماندهی سپاه شد.

سیدمحمود به دلیل شایستگی‌های ویژه مسئولیت‎های خطیری را عهده‌دار شد تا اینکه در تاریخ چهارم اسفندماه 1362 به عنوان مسئول واحد رزمی لشگر 5 نصر در عملیات خیبر شرکت کرد و در جزیره مجنون مفقودالاثر شد. بعد از جنگ توسط گروه تفحص پیکر پاک او پیدا شد و پس از 16 سال، بعد از تشییعی با شکوه، در کنار آرامگاه شهید مدرس کاشمر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha