دعوت از چهره‌های قرآنی کشور در مسابقات بین‌المللی 99/ استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی خراسان رضوی
کد خبر: 3866495
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کریم دولتی خبر داد:

دعوت از چهره‌های قرآنی کشور در مسابقات بین‌المللی 99/ استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی خراسان رضوی

گروه مسابقات ــ دبیر ستاد سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تلاش برای دعوت از چهره‌های مطرح قرآنی سراسر کشور را برای حضور در مشهد همزمان با برپایی مسابقات بین‌المللی و نیز تشکیل محافل انس با قرآن را در تعدادی از استان‌ها از جمله پیشنهادهای مطرح شده در جلسه دوم ستاد مسابقات بین‌المللی برشمرد.

دعوت از چهره‌های مطرح قرآنی کشور / برگزاری محافل انس همزمان با مسابقات در برخی استان‌ها

کریم دولتی، دبیر ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و سخنگوی این ستاد در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برپایی دومین جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در روز سوم دی‌ماه به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: این جلسه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور مسئولان کمیته‌ها برگزار شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد در مورد اطلاع‌رسانی‌های ستاد برگزاری مسابقات بود که مقرر شد از طریق دبیر این ستاد به عنوان سخنگو صورت گیرد.

دولتی تصریح کرد: با توجه به بررسی شرح وظایف، مسئولیت‌ها و فعالیت‌هایی که کمیته‌های مختلف انجام می‌دهند و با توجه به تغییراتی که در مکان برگزاری ایجاد شده است، به طور طبیعی در قیاس با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی حتی در وظایف برخی از کمیته‌ها اتفاق افتاده است.

سفر اعضای ستاد برگزاری مسابقات به مشهد 

سخنگوی ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه در جلسه اخیر این ستاد، مسئولان کمیته‌ها برنامه‌های کلی خود را ارائه دادند، گفت: مقرر شد تا در جلسه سوم که هفته آینده برگزار می‌شود برنامه‌های جزئی ارائه و مصوب شود. همچنین به احتمال زیاد در هفته آینده مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری مسابقات سفری به مشهد خواهند داشت تا در جریان آخرین اقدامات و میزان آماده‌سازی و شرایط برگزاری و اسکان و ...، قرار گیرند تا بتوانیم همه پیش‌بینی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات داشته باشیم.

دولتی یکی دیگر از نکات مورد تأکید در جلسه ستاد برگزاری مسابقات را مربوط به هزینه‌ها دانست و افزود: مقرر شد که هزینه‌ها و برنامه‌هایی که شاید ضرورتی برای اجرای آنها در کنار مسابقات بین‌المللی وجود نداشته باشد بازبینی شود و تا جایی که ممکن است از برنامه‌های اصلی پشتیبانی داشته باشیم و از امکانات و ظرفیت‌هایی که به خصوص در حرم مقدس رضوی وجود دارد، استفاده کنیم. تلاش خواهیم کرد تا حتی‌الامکان از امکاناتی همچون موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و بسیاری از فعالیت‌های خوبی که در آستان قدس رضوی اتفاق می‌افتد، استفاده کنیم.

استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی مشهد 

وی تلاش برای استفاده از ظرفیت‌ نیروی انسانی مستقر در خراسان رضوی برای برگزاری مسابقات را یکی دیگر از نکات مطرح شده در این جلسه برشمرد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا حتی‌الامکان از نیروی انسانی خراسان رضوی استفاده کنیم و کمتر شاهد حضور گسترده نیرو از تهران در مشهد باشیم.

دبیر ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به پیش‌بینی برای حضور تعدادی از چهره‌های مطرح قرآنی کشور در مشهد مقدس در ایام برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته معمولاً این افراد امکان حضور و بهره‌مندی مستقیم از فضای مسابقات بین‌المللی در تهران را نداشتند. با توجه به اینکه مشهد مقدس شهر زیارتی بوده و همه مشتاق استفاده از این فضا هستند تصمیم بر این شد که حتی‌الامکان بتوانیم تعدادی از چهره‌های مطرح قرآنی کشورمان را از استان‌های سراسر کشور دعوت کنیم تا به عنوان مهمان ویژه قرآنی در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مشهد حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: پیشنهاد دیگری که در این جلسه مطرح شد مربوط به برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل انس با قرآن در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن بود. مقرر شد علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن در شهرهای استان خراسان رضوی در زمان برگزاری مسابقات،‌ محافل مشابه در تعدادی از استان‌های کشور نیز همزمان با مسابقات برگزار شود تا بتوانیم از این طریق فضای قرآنی در کشور ایجاد کنیم و اینگونه نباشد که فضا صرفاً در مشهد و خراسان باشد و استان‌های دیگر نیز تحت تأثیر فضای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن قرار گیرند.

وی درباره حضور قاریان خارجی در این محافل نیز ابراز کرد: در مورد جزئیات این موضوع هنوز تصمیم‌گیری نشده و هنوز زود است که در مورد آن پیش‌بینی‌ کنیم؛ چرا که باید این موضوع مصوب و سپس اطلاع‌رسانی شود.

آغاز گزینش مجازی متسابقان از نیمه دی‌

دولتی همچنین در مورد نحوه و زمان آغاز فرایند دعوت و انتخاب شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن ‌بیان کرد: سال گذشته به شکل گستره نحوه انتخاب از شرکت‌کنندگان به صورت مجازی آغاز شد و امسال نیز به همین ترتیب است. به جز تعداد محدودی از کشورها که هم از لحاظ سطح قرآنی و هم از لحاظ دستگاه‌های رسمی برگزارکننده مسابقات در حد قابل قبولی هستند، در سایر کشورها همین کار را شروع کرده‌ایم. از ابتدای آذرماه این اتفاق شروع شده و به احتمال زیاد از نیمه دی‌ماه به بعد گزینش نهایی این افراد را آغاز می‌کنیم. برنامه این است که قبل از پایان بهمن‌ماه بتوانیم نفرات نهایی را اعلام کنیم و زمینه‌ دعوت رسمی از آنها فراهم شود.

انتهای پیام
captcha