موسسان مدارس غیردولتی، خیران آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت هستند
کد خبر: 3871994
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

موسسان مدارس غیردولتی، خیران آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت هستند

گروه شهرستان‎ها ــ مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: موسسان مدارس غیردولتی به عنوان یک خیر آموزشی گام در عرصه تعلیم و تربیت گذاشتند و حتی برخی از این افراد اموال خود را وقف دانش‌آموزان مستعد و نیازمند کردند.

موسسان مدارس غیر دولتی خیران آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت هستندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی علی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش کاشمر، شامگاه 25دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که به میزبانی دبیرستان پسرانه سما برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اظهار کرد: هرگونه هزینه در عرصه تعلیم و تربیت نوعی سرمایه‏‌گذاری است.

وی همچنین عنوان کرد: مدارس غیردولتی اهمیت و جایگاه خاصی در آموزش و پرورش و سهم بسزایی در کاهش بار هزینه‌های سنگین تعلیم و تربیت از دولت دارند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: بیش از ۱۴درصد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کاشمر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و ۴۵۰ نفر به عنوان معلم در این مدارس مشغول تدریس هستند که حق‌الزحمه آن‌ها نیز از ناحیه مدارس غیر دولتی پرداخت می‌شود.

طاهریان تصریح کرد: موسسان مدارس غیر دولتی به عنوان یک خیر آموزشی گام در عرصه تعلیم و تربیت گذاشتند و حتی برخی از این افراد همانند مرحوم مرتضایی یک باب مدرسه‎ غیرانتفاعی و درآمدهای حاصل از آن را وقف دانش‌آموزان مستعد و نیازمند کردند.

وی همچنین گفت: رئیس مجمع خیرین آموزش و پرورش کوهسرخ قطعه زمینی را در مشهد به ارزش دو میلیارد تومان به آموزش و پرورش کاشمر اهداء کرد تا برای ساخت هنرستان در این شهر استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در ادامه از تخریب دبستان امام علی(ع) کاشمر توسط شهرداری خبر داد و افزود: موضوع را از طریق دادگاه پیگیری میکنیم و تابع قانون هستیم.

وی گفت: اگرچه آمادگی داشته و داریم تا در راستای عمران و آبادانی شهر فضاهای آموزشی را عقب‌نشینی دهیم، اما عقب‌نشینی مدارس به صورت غیرمعمول را نمی‌پسندیم بلکه در چارچوب قانون آماده همکاری هستیم.

طاهریان اظهار کرد: هرچند از شهرداری به خاطر اقدامات ارزشمندی که تاکنون داشته و دارد تقدیر می‎کنیم، اما این اقدام را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‎کنیم.

در این جلسه مسلم ساقی، فرماندار کاشمر بر راه‌اندازی شبکه مویرگی نظام پیشنهادات در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید زمینه برای ارائه نظرات و دغدغه‌های اقشار مختلف در آموزش و پرورش فراهم شود و از نظرات سازنده آن‌ها برای ارتقای سطح علمی و کیفی دانش آموزان استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به دغدغه‌ها و خواسته‌های نمایندگان مدارس غیر دولتی گفت: تمامی این مطالبات در قالب قوانین این مدارس آورده شده است، بنابراین با مطالعه قوانین بسیاری از این موارد مرتفع می‌شود.

فرماندار کاشمر در ادامه بر اجرایی شدن قوانین مربوطه در حوزه مدارس غیردولتی تاکید کرد و افزود: براساس قانون هر آنچه مدارس دولتی از آن بهره‌مند می‌شوند، مدارس غیردولتی هم از آن جدا نیست.

ساقی در پایان با اشاره به فراهم بودن تمهیدات و زیرساخت‌های لازم در امر برگزاری انتخابات، اظهار کرد: با بهره‌گیری از حضور افراد با سلایق مختلف در هیات اجرایی و با نگاه آسیب‌شناسی به دنبال تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف هستیم.

انتهای پیام
captcha