ضریح امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک غبارروبی شد
کد خبر: 3873410
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

ضریح امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک غبارروبی شد

گروه شهرستان‌ها ــ در آستانه دهه فاطمیه و ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، ضریح مطهر بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) شهر کاخک غبارروبی شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امروز، دوم بهمن‌ماه، در مراسم معنوی غبارروبی ضریح مطهر امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک که با تلاوت آیاتی از کلام وحی آغاز شد، نذورات داخل ضریح در فضایی معطر به عطر صلوات و مولودی‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع)، جمع‌آوری و ضریح مطهر با گلاب ناب، شستشو و عطرافشانی شد.

روحانیان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولان محلی، اعضای هیئت امنا و خادمان، زائران و مجاوران بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) شهر کاخک از جمله شرکت‌کنندگان در آیین معنوی غبارروبی بودند.

محمدعلی ذوقی، مدیر اجرایی آستان مقدس امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به این بقعه متبرکه در محور توسعه گردشگری شهرستان گناباد، اظهار کرد: امیدواریم خیران محترم همچون گذشته ما را یاری کنند تا بتوانیم با تکمیل شبستان 2500 مترمربعی در حال احداث، زمینه ارائه خدمات اقامتی و رفاهی بیشتری را برای زائران فراهم کنیم.

یادآور می‌شود، بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) برادر گرامی حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شهر کاخک، جنوبی‌ترین منطقه خراسان رضوی، در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب گناباد و ۲۹۰ کیلومتری شهر مقدس مشهد واقع است که همه ساله به‌ویژه در ایام تعطیلات و مناسبت‌های خاص، پذیرای هزاران زائر و مجاور است.

انتهای پیام
captcha